SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: (sales)kraker

Hoe blijft u gemotiveerd?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: M. Ohoven

Enthousiaste verkopers scoren het best. Maar als het even tegenzit, is het soms moeilijk jezelf weer op te peppen. Hier volgen vijf tips om weer gemotiveerd aan de slag te gaan.

Bezoekafspraken maken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Vrijwel alle bezoekafspraken worden per telefoon gemaakt. Dat gebeurt door de verkoper zelf of door de binnendienst. Vaak moeten dat echter tussen de bedrijven door gebeuren. Probeer er toch enige structuur in aan te brengen. Hier zijn enkele eenvoudige tips:

Hoe val ik op?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Robin Peterson in Personal Selling Power

Hoe valt u op binnen de meute verkopers die allemaal achter dezelfde prospects aan zitten? Door de kunst van het contrasteren toe te passen.

De concurrent de baas

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

In veel branches is de concurrentie hevig en moeten verkopers er alles aan doen klanten te winnen en te behouden. Zaak is het nét even beter te doen, nét iets meer geven dan de concurrent.

Geef niet te snel korting

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap Bron

Inkopers worden geboren met een mond gevormd naar de woordjes ``te duur. Ook al is uw prijs nog zo scherp, uw aanbod nog zo aantrekkelijk, het blijft ``te duur. Ze vragen altijd om korting, al was t alleen maar voor de vorm.

Hoe positief bent u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Personal Selling Power

Een goede verkoper is in elk geval positief. Hoe is het met uw kijk op het leven, uw job, uw producten en diensten? Bent u een positivo of juist niet? Beantwoord onderstaande vragen.

De prijs is raak!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Veel verkoopgesprekken draaien om geld. Zorg er daarom voor dat u op dat punt uitstekend voorbereid bent. Anders kan t u wel eens geld kosten!

Hoe spreekt uw klant?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Checklist voor verkopers, onder redactie van Heitsch

Het gaat niet alleen om wát uw klant zegt, maar ook en vooral om de manier waaróp hij iets zegt. Bent u in staat zijn stemmingen aan te voelen en daarop in te spelen?

Hoe reageert u op kritiek?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: A complaint is a gift

Beeldt u zich de volgende situatie in. Iemand bekritiseert u voor een fout die u hebt gemaakt. Ergens weet u best dat die kritiek terecht is. Hieronder vindt u vijf verschillende reacties. Zet een kruisje naast de reactie waarvan u denkt dat die het beste aansluit bij uw eigen houding als u kritiek krijgt.

Tips voor gebruik van de monsterkoffer

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Tijdschrift Verkopen!

Humor zonder brokken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Personal Selling Power

Als je ermee weet om te gaan, kan humor een waardevol verkoopinstrument zijn. Een paar tips om uw prospects aan het lachen en misschien aan het kopen te krijgen.

De power-seller denkt positief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mario Ohoven

Tien uitvluchten waarom de klant niet koopt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Personal Selling Power

Als klanten geen reden zien om te kopen, vinden ze het vaak vervelend de waarheid te vertellen. Vaak gebruiken ze een uitvlucht.

Hoe gaat u om met kritiek?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: A complaint is a gift

Niemand vindt het leuk kritiek te krijgen. Toch kan het een aanzet zijn uzelf te verbeteren. Hieronder vindt u een aantal ideeën om kritiek op de juiste manier te gebruiken en vertrouwen terug te winnen.

Geef ook op de beurs uw klant alle aandacht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Guido Thys

U staat op een beurs en uw wilt graag uw klanten ontmoeten. Die zijn vaak wel toe bereid, maar dan moet u t hem wel gemakkelijk en aantrekkelijk maken.

Zo maakt u succesvolle prijsafspraken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Veel verkopers vinden het moeilijk goede prijsafspraken te maken. Laat u zich tijdens onderhandelingen met uw klant echter niet onder druk zetten. Hieronder vindt u een handvol tips om uw prijs te realiseren.

Maak het onmogelijke mogelijk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Paul van Kassel

Paul van Kassel, sales manager Daewoo Motor Benelux, werd dit jaar uitgeroepen tot Sales Manager van het Jaar. In het blad Bizz geeft hij de volgende tips:

Wees geen meeloper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Barry J. Farber

Een top-verkoper neemt initiatieven, pept zichzelf voortdurend op en is een voorbeeld voor zijn collegas. Een top-verkoper loopt voorop en trekt aldus de kar.

Bent u goed georganiseerd?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Op een nette en georganiseerde werkplek kunt u effectiever werken en hebt u minder last van stress. Drie tips om u op weg te helpen.

Witte sokken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jort Kelder & Yvo van Regteren Altena

Klachten aan de telefoon

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk

De telefoon gaat. U pakt op. U krijgt de volle lading over u heen. Aan de andere kant van de lijn zit een klant die op dat moment bijzonder ontevreden is over uw organisatie. Het is aan ú hier verandering in aan te brengen.

Durf te vragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Slagvaardig afsluiten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob Houkes

Het lijkt zo eenvoudig. Even een offerte de deur uit en maar afwachten wat de klant ervan vindt. Zaak is echter dat u zich actief opstelt. En daar leent de afsluiting zich uitstekend voor.

Wat betekenen uw argumenten voor de klant?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jan Geraats & Marc van Riet

Het is van groot belang dat u product/dienst- en organisatie-kenmerken zodanig vertaalt, dat zij voor de klant doorslaggevende voordelen vormen. Dit betekent dat u altijd moet bedenken welk voordeel uw argument voor de klant heeft.

Geef uw klant extra aandacht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk

Relatiebeheer is een machtig wapen in de strijd om de voorkeur van de klant. Verzamel daarom dus zo veel mogelijk informatie over uw (potentile) klanten.

Maak de tongen los

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jan Wage

Groepsverkoop is een aparte manier van verkopen. Belangrijk daarbij is de interactie met álle deelnemers. Nu is niet iedereen een prater. Hoe krijgt u de zwijgers toch los? Recepten zijn er niet. Wél algemeen geldende punten.

In 7 stappen naar de order

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Open vragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u niet precies weet wat een klant of prospect wil, begin uw vragen dan als volgt:

Profiteer van uw fax

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Test uw kennisniveau

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Tony Buzan & Richard Israel

Hoeveel weet u over uw klanten? En over de producten en diensten die u verkoopt? Beantwoord onderstaande vragen met ja of nee.

Een ander geefmoment

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Handboek Intern Extern

December is voor veel bedrijven dé maand voor relatiegeschenken. Daarmee is men noch creatief, noch verrassend. Kies eens voor een ander geefmoment.

Het eerste bezoek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jan Geraats & Marc van Riet

De eerste afspraak is vaak bepalend voor een verdere relatie. Daarom is juist die eerste indruk zo belangrijk. Als u die verknalt, kost het veel tijd die goed te maken. Vooropgesteld dat u daarvoor de kans krijgt.

Discipline in correspondentie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Handboek klantgericht denken en doen

Schriftelijke communicatie met klanten moet perfect zijn. Net als het face to face-gesprek en het telefoongesprek. Let daarom op de volgende punten.

Succes in vijf stappen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als succes buiten uw bereik lijkt te liggen, besteed dan meer tijd aan plannen en minder aan het wachten op geluk. Haal aan de hand van onderstaand vijfstappenplan het maximale uit uzelf en bereik uw doel.

Open het gesprek met respect

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Vooral met onbekende klanten of klanten waar u niet vaak komt, is een goed doordachte gespreksopening essentieel. Enerzijds om (opnieuw) een goede indruk te maken, anderzijds om uw professionaliteit te tonen. Let vooral ook op non-verbale signalen en spreek de taal van de klant.

Hoe reageert u op afwijzingen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoe gaat u om met afwijzingen? Wordt u boos, gefrustreerd of leert u ervan? Beantwoord de volgende vragen. Kijk wat uw score is en wat u kunt veranderen.

Laat zien waar t aan schort!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Tom Peters

Een goed telefoongesprek is goud waard

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Call center onderzoek Response Partners

Een agent van een call center is vaak het eerste aanspreekpunt voor de klant. Maar niet alleen dát. Hij beantwoordt ook vragen en lost problemen op. Daarbij ligt het voor de volle honderd procent aan hem of de klant een goed gevoel krijgt over de onderneming. De volgende vijf punten zijn daarbij goud waard.

Verkoopadvies van een topper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De verkoopadviezen van een topverkoper kunnen leiden tot verkoopsuccessen. Zo gaat hij om met de volgende zaken.

Hoe zit het met uw sociale vaardigheden?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Een goede verkoper is rijkelijk voorzien van de nodige sociale en persoonlijke vaardigheden. Check hoe u er zelf voor staat.

Cross selling is niet moeilijk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: door Hanny J.H.L. Philipse

Cross selling, ofwel bijverkoop, is een ideale manier om extra omzet te genereren. Ook aan de telefoon is cross selling prima toepasbaar.

Waarom koopt men juist van ú?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Master Salesmanship

Zo nu en dan zal een klant zich hardop afvragen: "Waarom zou ik juist bij ú kopen?" Maar meestal uiten klanten zich niet zo expliciet, al speelt deze vraag wel door hun hoofd. Hoe kunt u de klant naar volle tevredenheid antwoorden?

Test: hoe gaat u om met werkdruk?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Bent u iemand die snel het bijltje erbij neergooit als het moeilijk wordt? Of gaat u er dan juist extra tegenaan? Doe de test en vertaal de vragen naar soortgelijke situaties.

Professioneel gebruik van dias en overheadsheets

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Houdt u wel eens een presentatie? En gebruikt u daarbij dias of overheadtransparanten? Let dan op dat u niet zondigt tegen een paar algemeen geldende regels.

Kleren maken de man

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch & Charlotte Versteeg

Kleren maken de man is geen achterhaald spreekwoord. Integendeel zelfs. Kleding en uiterlijke verzorging zijn essentiële instrumenten, niet alleen als u naar een klant gaat, maar ook om verder te komen binnen de organisatie. Hier zijn enkele richtlijnen die u kunnen helpen bij uw carrière.

7 zaken die uw klant belangrijk vindt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Uw producten sluiten misschien perfect aan bij de behoeften van uw prospects, maar hoe brengt u dat aan hun verstand? Purchasing Magazine onderzocht welke eigenschappen klanten waarderen in verkopers en welke niet.

Zeven verkoopzonden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: McCormack over verkopen

Er zijn duizenden klanten en er zijn evenzoveel redenen waarom ze kwaad kunnen worden. Kijken we echter naar de hoofdredenen, dan zijn dat er slechts zeven. Ofwel: de zeven verkoopzonden.

Hoe flexibel bent u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Door aan de volgende statements een cijfer te geven, kunt u bepalen hoe flexibel u bent. 1 betekent totaal niet mee eens en 5 betekent volledig mee eens.

Nieuw, nieuwer, nieuwst!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harvey Mackay

Goede verkopers brengen geen routinebezoekjes. Ook niet bij oude, trouwe klanten. Want niets is zo vervelend als voorspelbaarheid

Win/win is winst

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een win/win-situatie is het doel van iedere verkoper. Hier zijn vier tips om tot deze situatie te komen.

Word weer baas over uw tijd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Verkoopactief vragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkoopactief spreken

Weet wat uw prospect wil. Vijf vragen die u hiermee helpen.

Denk positief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesMasterMind

Goede verkopers worden niet geboren. Verbeter uw werkstijl, zodat prospects graag met u aan tafel zitten.

10 tips voor onderhandelen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Professioneel verkopen

Uw onderhandelingsvaardigheden bepalen voor een groot deel uw succes. Hier tien tips die u goed van pas kunnen komen.

De klant tevreden houden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Visualiseer uw bedoelingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Om uw klant een duidelijk beeld te geven, kunt u de volgende grafische weergaven gebruiken:

Opgeruimd staat netjes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Suggesties voor een vlot verkoopgesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Tips van Tony Robbins

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoe beïnvloedt u mensen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

vier tips om mensen te beïnvloeden

Gouden regels voor een succesvolle conversatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

acht regels voor een succesvolle conversatie

Behoeften achterhalen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

vier tips om de behoefte van de prospect te achterhalen

Aan de slag met een klantadviesraad

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Vraag u altijd af of:

Waardevol oogcontact

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Time management onderweg

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Verkoop kwaliteit

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U bent verantwoording schuldig aan:

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Behoeften achterhalen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Bouw een loyale klantenkring op

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Voorbereid binnenkomen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Voordat u de eerste keer contact zoekt met een prospect

Goed luisteren is hard werken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Klantgericht Denken & Doen

Actieve luisteraars vertonen het volgende gedrag:

9 prospecttypen die uw tijd verspillen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Haal meer uit uw fax

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als een prospect almaar geen afspraak met u maakt, is het moment aangebroken om de fax in stelling te brengen.

Vooral niet zeggen!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Klantgericht Denken & Doen

Omzet accuraat voorspellen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Lichaamstaal

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Goede verkopers wachten tot hun prospect rijp is voor een succesvolle afsluiting. Let op deze lichaamstaal:

Non-verbale signalen van de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Klantgericht Denken & Doen

Uw gesprekspartner voelt zich geïntimideerd, overrompeld of overvallen als hij de volgende gedragingen vertoont:

Een persbericht opstellen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De gatekeeper passeren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Tafelen met uw klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak

Wat moet u weten, voor u met de klant een restaurant binnengaat?

Herken het gedrag van uw klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Momenten van de waarheid op de beurs

Een telefonisch verkoopgesprek plannen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Punten die uw prospect aanspreken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een ongestoord gesprek voeren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak

Laat een boodschap achter

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Leg de lat hoger

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Geef oprechte complimenten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak

Vermijd tegenspraak

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak

Haal meer uit uw klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Memos om te memoreren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Nee zeggen is een kunst

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marieke Verhoef, Schoonderwoerd & Partners

De prijs voorbij

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Gemakkelijke e-mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Volg deze stappen om de kans te vergroten dat de ontvanger uw e-mail zal lezen en begrijpen.

Lik op stuk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De verkoopcyclus

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Pas op voor uitglijders

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Stel de juiste vragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een luisterend oor

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Mobiele telefoonetiquette

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Omgaan met kritiek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Liefde op het werk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SAM Advanced Management Journal

Steeds een treetje hoger bij de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Kom over als een professional

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Benodigdheden om goed te functioneren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Verkopen komt op de tweede plaats

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Meer verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Toon uw betrokkenheid bij de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Do not disturb

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Neem de volgende stappen om te voorkomen dat u wordt gestoord:

Creatieve spreekvaardigheid

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Salesgenie

Vertrouwen opbouwen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Upselling: hoe doet u dat?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Overschrijd uw grenzen!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Is uw klant tevreden?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Overtuig anderen van uw gelijk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Zorg voor energie bij uw collegas

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Contact met de klant!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Een betere verkoop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Effectief time management

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Niet mailen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Workforce ACC Communications

Meer verkopen aan dezelfde klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De juiste vragen stellen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonisch acquireren

Argumenten om vragen te stellen aan de prospect:

Succesvol bijeenkomen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Zeg nee tegen stress

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Verwachtingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Wees klachten voor

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Omgaan met kritiek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Een goed acquisitiegesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonische vaardigen in 3 stappen, Kluwer

Stressloos netwerken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Warming-up oefeningen voor een presentatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: CallCenterMagazine

Georganiseerde mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Bellen met het juiste script

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een persbericht schrijven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De tijd van de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Maak van uw klant uw vriend

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als uw contactpersoon geen aankoopbeslissing mag nemen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Verkoop uw idee in drie stappen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Netwerken met succes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkopen in een tegenvallende markt, Sales Vraagbaak

Wat u niet moet zeggen na een presentatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Presenteren, Nico de Koning

Voorkom stress

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Stel open verkoopvragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkopen in een tegenvallende markt, Sales Vraagbaak

Verschillende luistertypen bij prospects

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkopen in een tegenvallende markt, Sales Vraagbaak

Waarom zijn trouwe klanten rendabeler?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkopen in een tegenvallende markt, Sales Vraagbaak

Verschillen tussen mannelijke en vrouwelijke prospects

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkopen in een tegenvallende markt, Sales Vraagbaak

Goed netwerken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marketing Management

Time management

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Het minder prettige verkoopgesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Presentatieperikelen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Wat te doen als de projector ermee ophoudt tijdens uw presentatie?

Omgaan met prijsbezwaren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Contour Training & Coaching

De gouden kans

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Halverwege uw presentatie komt de directeur van het bedrijf onaangekondigd binnen. Wat nu?

Een goede benadering

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Prospects benaderen op bijeenkomsten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Communiceren met een moeilijke baas

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

(On)collegiale kantoorergernissen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Strategisch verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Tips voor upselling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Tijd voor klantcontacten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Leesbare websiteteksten voor de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Schoon de klantenlijst op

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Schriftelijk antwoord op een onterechte klacht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Polijst uw sociale vaardigheden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoe kunt u het best omgaan met uw allermoeilijkste klanten:

Vraag uw manager om hulp

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Afwijzingen accepteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Kant en klare verkooptips

Lukt het niet een deal te sluiten dan kunt u altijd nog:

O die telefoon!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Binnendienstverkopers besteden heel wat tijd aan de telefoon. In het boekje `Is er nog gebeld? (uitgave van PTT Telecom) vertelt een van hen: ``Eigenlijk verdien ik met de telefoon mijn salaris. Elk contact telt, dus bij wijze van spreken ook elke seconde. Daarom ben ik er erg kien op dat een gesprek niet langer duurt dan nodig is.

Spreken is zilver, zwijgen goud

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: First-Rate Customer Service

In uw verkooppraktijk is de telefoon een onmisbaar instrument. Tegen lage kosten kunt u veel omzet genereren. Mits u natuurlijk de juiste technieken toepast.

Denk als een power seller (2)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: M. Ohoven

Ontwikkel een vraagbaak voor uw klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: State of the art selling, door Barry J. Faber

Als u alle vragen bijhoudt die klanten u stellen, helpt dat om steeds betere antwoorden te geven. U kunt zelfs een vraag-en-antwoordboekje maken om aan klanten te geven.

Goede voorbereiding is het halve werk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mario Ohoven

Klanten helpen kopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als klanten nog even over een aankoopbeslissing willen nadenken, kunt u hen op hun gemak stellen door te zeggen: "Als iemand nog even wil nadenken over de aankoop betekent dat meestal dat:

Een voet tussen de deur

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Slim prospects genereren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Gebruik humor als wapen in de verkoop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak

Denk als een power seller (I)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De magie van power selling, M. Ohoven, BoekWerk, Groningen, 1995

In deze mini-serie over power selling komen de kernzinnen van het positieve denken aan bod. Ze dragen bij aan een positieve instelling die aan de basis staat van uw succes.

Wat is een goed telefoongesprek?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Waarom sommige mensen nooit mislukken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Mackay-methode door Harvey Mackay. Veen Uitgevers

Laat ook ná de verkoop van u horen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

5 redenen voor accountmanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Stappenplan voor het terugwinnen van verloren klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Maak de balans op

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Verkopen als de brandweer

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Waarom mensen luisteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Controle over uw professionele leven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Wijs op pad

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De professionele verkoper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Kant-en-klare verkooptips

Verkopen aan hoge pieten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Hoe overwint u uw angst als u tegenover een hooggeplaatste manager zit voor een verkoopgesprek?

E-mailen doet u zo!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Kant-en-klare verkooptips

Presentatie: wat is belangrijk?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Trends

Het gaat om de inhoud is een veelgehoorde uitspraak. Maar bedenk dat ook andere krachten een rol spelen bij het presenteren.

Een goede salesbrief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée G.M.L. Berg - www.TopCursus.nl

Telefonisch contact leggen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: S&MM

U wilt een prospect aan de telefoon. Hoe komt u langs de gatekeeper?

Draagvlak verkrijgen bij uw manager

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Trends

Gebruik metaforen om duidelijk te maken wat u wilt.

Sterke merken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

De sterkste merken zijn die waarin de klant een absoluut vertrouwen heeft. Maar dat vertrouwen moet wel opgebouwd worden. Daar zijn regels voor. Voor het geval u die bent vergeten, volgen ze hier nog een keer.

Vertrouwen wekt u door

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée G.M.L. Berg - www.TopCursus.nl

Uw rayon uitbreiden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Pimp uw presentatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

De klant als vriend

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SMM

Waarom is op vriendschappelijk voet met de klant omgaan belangrijk?

Als de telefoon gaat

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée G.M.L. Berg - www.TopCursus.nl

Netwerken en gunsten verlenen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Bent u een goede leider?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Business 2.0

Eerst nadenken dan kritiek geven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Trends

Leg de lat hoger

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Behoeften achterhalen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Telefonisch prospecteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een goede verkoper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée G.M.L. Berg - www.TopCursus.nl

Presentatie: wat is belangrijk?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Trends

Het gaat om de inhoudis een veelgehoorde uitspraak. Maar bedenk dat ook andere krachten een rol spelen bij het presenteren.

Een beter imago bij de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sprout

Hoofdregels bij de prijstegenwerping

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Natuurwetten in de verkoop)

Offertes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim van der Mark

De belangrijkste eigenschappen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Wat zijn de eigenschappen die klanten het belangrijkst vinden in verkopers

Van toezegging naar handtekening

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Vertel en verkoop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Wilt u een contract vernieuwen, maar is de prijs gestegen?