SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: klantenbinding

Houd de klant!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marjorie Berghuis

Met een goed product en zo nu en dan een bezoekje aan uw klant bent u er nog niet. Zaak is de eenmaal gewonnen klant aan u te binden. Hem de aandacht te geven die hij verdient. Dit kost natuurlijk tijd en moeite, maar is het alleszins waard.

10 manieren om uw klanten te behouden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U bent ook na de koop niet klaar met de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Oscar Winter

After sales gaat veel verder dan installatie en service. Aftersales is ook het bestendigen van de relatie en _ vooral _ aandacht blijven geven. Als verkoper kunt u daarin een belangrijke aanjager zijn.

Maak uzelf onmisbaar

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Voor veel producten geldt dat de klant bij talloze leveranciers en bij even zovele verkopers terecht kan. Zorg ervoor dat ze bij u komen!

Goede binnenkomers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoe krijgt u een voet tussen de deur bij uw prospect? Zeven tips om toegevoegde waarde te bieden.

De telefonische handdruk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Handige tips voor klantenbinding

Intensive care: vertroetel uw klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Om langdurige, sterke en winstgevende relaties met uw klant op te bouwen en zijn klantentrouw te bevorderen, kunt u de volgende zes tips gebruiken.

B-to-B relatiemanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Planung & Analyse

Relatiemanagement wordt steeds meer een kwestie van teamwerk. Met de juiste expertise haalt u met een team het beste uit het klantrelatiemanagement.

Klanten binden door innovatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Planung & Analyse

Innovatie is een belangrijke pijler onder relatiemanagement.

Klantenbinding en klanttevredenheid

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Planung & Analyse

Klantenbinding en klanttevredenheid hangen nauw met elkaar samen. En klanttevredenheid is weer opgebouwd uit mate van bevrediging van de behoefte van de klant, uit aanbodscompetentie en uit servicekwaliteit.

Is uw klant tevreden?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Planung & Analyse

Klantenbinding en klanttevredenheid hangen nauw met elkaar samen. En klanttevredenheid is weer opgebouwd uit mate van bevrediging van de behoefte van de klant, uit aanbodscompetentie en uit servicekwaliteit.

Waar en hoe komt u aan prospects?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Voor meer succes met prospecting is het van belang om consequent en consistent te werken. Verwerk onderstaande tips in uw planning voor het werven van nieuwe klanten.

Verkoop het beste van uzelf!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bizz

Hoe blijft u interessant voor klanten, prospects en relaties? Hoe voorkomt u dat uw klant naar uw concurrent stapt?

Partner van uw klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkoop-Binnendienst

Natuurlijk bent u geïnteresseerd in uw prospect tijdens de verkooponderhandeling. Waak er echter voor dat uw betrokkenheid niet afneemt nadat de order is afgesloten.

Maak uw klanten dikker

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk & John van den Heuvel

Na een tijd van economische groei, waarin u de wind vol in de zeilen had, is het hoog tijd om de groeiende omzetten veilig te stellen. Dat kan natuurlijk door veel tijd en energie te steken in nieuwe klanten. Maar efficiënter (en goedkoper) is het om meer te verkopen aan bestaande klanten.

Klanten binden door innovatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Planung & Analyse

Innovatie is een belangrijke pijler onder relatiemanagement. Besteed daar dan ook aandacht aan, want voor u het weet is uw klant vertrokken naar uw concurrent.

Verhoog uw klantenbinding

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erik van Vooren

Ruim negentig procent van de omzet van dit jaar is afkomstig van bestaande klanten. Deze ijzeren marketingwetten gelden zowat in alle sectoren. Toch wordt doorgaans weinig in bestaande klanten geïnvesteerd.

Hebt u klanten die waarde toevoegen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Hubert Sistermans en Toine Philippa

In persoonlijke relaties (privé) controleren we continu of de ander ons nog aardig vindt. Zo bouwen we aan een relatie die gebaseerd is op wederzijds vertrouwen en respect. Maar zo gemakkelijk als we signalen in onze privérelaties opvangen en er wat mee doen, zo moeilijk pikken we die van klanten op. Jammer, want voor u het weet zijn ze ervandoor met een ander. Wat betekent klantwaarde voor u? Weet u wat uw klanten werkelijk denken en willen?

Download

Logische tips voor beter serviceniveau contact centers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Ron van Voorst

Optimale klantenservice kan dankzij moderne technologie op het gebied van onder meer CRM, WFM en interactieve voice response (IVR). En toch wordt er slechts mondjesmaat gebruikgemaakt van de beschikbare faciliteiten en laat de kwaliteit van de klantenservice nog regelmatig te wensen over. Daarom behoort de vraag hoe contact centers hun serviceniveau kunnen verhogen, tot de hot items in het bedrijfsleven.

Download

Relatiegeschenken: dos en donts

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power poster door Quality in Meetings

Klanten wil je niet huren, maar kopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Veel ondernemingen zien het als een fact of life: klanten die met stille trom via de achterdeur vertrekken. Toch kan het worden voorkomen, aldus de consultants Dennis Gonier en Berry Veldhoen, die veel expertise hebben op het gebied van klantrelaties. Door écht te luisteren naar klanten om te weten wat zij willen en te zorgen voor goede interne communicatie.

Download

Veel klanten komen vanzelf naar ons toe

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

Er zijn niet meer veel bedrijven waar een ambacht als meubelstoffering tot in de finesses wordt beheerst. Veldhuis & Zoon in het Friese Leeuwarden is er één van. Ouderwets in de manier waarop het ambacht wordt uitgeoefend, maar zoals het bedrijf functioneert voldoet het - in toenemende mate - aan het profiel van een modern netwerkbedrijf, waar managementgoeroes lijvige boeken over volschrijven.

Download

6 fasen op weg naar een duurzame klantrelatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Bizz

“Hoe wil je dat ik heet?”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

BMW X5 of Kia Sorento. Eroshop Wendy of Fleur. Croma in Italië of Croma in Nederland. Of iets verkoopt, zit m niet in de laatste plaats ook in de naam. En die naam moet zijn afgestemd op je doelgroep, je branche, gewenste associaties, propositie en verkoopstrategie. Misschien moet u zelfs zover gaan uw klant te vragen hoe die wil dat uw bedrijf of uw producten heten? Maar... hoed u voor kuddegedrag.

Download

Online verkoop staat of valt met visualisatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Daniëlle Colla & Frans Plat

Met de toename van onze online bestedingen groeit ook het aantal shoppingsites. Maar willen deze websites hun bezoekers vasthouden, vergt dat investeringen in de inhoudelijke kwaliteit en het gebruikersgemak. Zodat bezoekers er terugkomen en (blijven) kopen. De presentatie en navigatie op een website spelen hier een cruciale rol. Het moet goed ogen en makkelijk zijn in gebruik, blijkt onder meer uit onderzoek naar online boekingen van hotelaccommodaties.

Download

Vier drivers voor meer succes in sales

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Stephan Stergiou & Joost Oostveen

Onzichtbare krachten zetten de marges onder druk. De raad van bestuur ziet de verkoopafdeling als garant voor bedrijfsgroei en verwacht alsmaar betere resultaten. Klanten en prospects beschikken over steeds meer kennis, worden veeleisender en willen op elk moment via verschillende kanalen worden bediend. Terwijl de concurrentie steeds weer offertes onder onze eigen bodemprijs uitbrengt. Al deze factoren zetten sales toenemend onder druk. Commercieel succes is meer dan ooit een verplichting.

Download

Sales manager spin in web van klantcontacten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Groei van de business zit hem niet alleen in het werven van nieuwe klanten. Ook het behouden en uitbouwen van bestaande klanten kan daarvoor een goede basis zijn. En het is vaak nog makkelijker ook. Alleen al door met de klant in contact en in gesprek te blijven, kun je hem behouden. Het aangaan van een klantdialoog is daarom cruciaal, stelt Rob Brosens van Customer-i, dat bedrijven juist op dit terrein traint en begeleidt. “In feite moet sales voortdurend bezig zijn met klantbehoud. Anders mis je kansen”, zegt hij.

Download

Waarmaken in de praktijk is de kunst

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Stephan Stergiou & Joost Oostveen

“U staat bij ons als klant centraal”. Veel ondernemingen hebben een dergelijke kreet op hun vaandel of zelfs op de gevel staan. Klinkt uiteraard positief en staat ook leuk, maar wat merkt de klant er echt van? Ofwel: als je het belooft, moet je het in de praktijk ook waarmaken. Maar een werkelijk klantcentrale businessbenadering mét resultaat schud je niet zomaar uit de mouw. De klant centraal stellen blijkt dan vaak ook weinig om het lijf te hebben.

Download

Commercie kan baat hebben bij Web 2.0

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bert van der Zwan

Op internet gonst het van de berichten, discussies en speculaties over Web 2.0. Wat het precies is, kunnen de meesten maar moeilijk uitleggen, maar vast staat dat het te maken heeft met interactiviteit. Youtube.com of het Nederlandse Hyves.nl zijn bekende voorbeelden van Web 2.0. Internetgebruikers delen op deze sites hun filmpjes en fotos maar tevens persoonlijke informatie en voorkeuren. Een dergelijke web based manier van communicatie, interactie en samenwerken biedt ook de nodige perspectieven voor sales.

Download

Houd de achterdeur dicht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Janine Roording

Simpel gezegd groeit een organisatie als ze nieuwe klanten werft en bestaande klanten weet te behouden. In de praktijk blijkt het focussen op deze twee strategieën echter lastig en worden er keuzes gemaakt. Niet zelden de verkeerde. Het marketingbudget van bedrijven wordt grotendeels gereserveerd voor werving van nieuwe klanten en niet voor het behouden van bestaande klanten. De voordeur wordt met diverse acties wagenwijd open gezet, maar men vergeet de achterdeur dicht te houden. Hier gaat het mis.

Download

Zet ambassadeurs en troubadours voor u in

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Janine Spruijt

Simpel gezegd groeit een organisatie als ze nieuwe klanten werft en bestaande klanten weet te behouden. In de praktijk blijkt het focussen op deze twee strategieën echter lastig en worden er voortdurend keuzes gemaakt. Niet zelden de verkeerde. Ten aanzien van het werven van nieuwe klanten is in feite niets overtuigender dan testimonials van tevreden mensen die ervaring hebben met het product en/of de dienst. Helemaal als het gaat om bekenden, vrienden of familie.

Download

Ga een strategische merkalliantie aan

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Janine Spruijt

Een organisatie groeit als ze nieuwe klanten werft en bestaande klanten weet te behouden. Het focussen op deze twee strategieën, zowel werving als behoud, blijkt in de praktijk echter lastig. Het merendeel van de bedrijven kiest ervoor het marketingbudget te besteden aan het werven van nieuwe klanten. Lang niet altijd terecht, want het behouden van klanten is doorgaans lucratiever. Met het oog op beide strategieën kan een strategische merkalliantie goed van pas komen.

Download

Klantenwerving over een andere boeg

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

Het begint bij tekst en fotos en resulteert in drukwerk. Edge Pre media heeft zich als grafisch bedrijf gespecialiseerd in het adviseren en faciliteren van het hele grafische communicatie- en publicatietraject. Kortom, het hele proces vanaf het moment dat de teksten geschreven en de fotos geschoten zijn tot het moment dat het geheel wordt gedrukt. Tom Meijer is marketing- en salesdirecteur van het bedrijf en was vanaf het prille begin nauw betrokken bij Edge. “We hadden een speciale niche op het oog: prepress voor het hoogste segment binnen de reclame-industrie.”

Download

Elk contactmoment duidelijk in kaart

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob Brosens

GE Capital Solutions is één van de grootste equipment leasing en financieringsverstrekkers ter wereld. En een bedrijf waar customer experience management daadwerkelijk wordt vormgegeven en een prioriteitsstatus heeft. Met alle voordelen vandien.

Download

Klanten bind je door effectieve beleving

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

De wereld van het klantcontact is aan toenemende veranderingen onderhevig. Naarmate commerciële processen veelomvattender en complexer worden, groeit de behoefte aan nieuwe paradigmas. Daarbij moeten we beseffen dat het begrip klantcontact de lading allang niet meer dekt; het gaat om de klantrelatie. “Hiervoor is het noodzakelijk dat je je klanten echt kent en dat je weet welke van hen het belangrijkst en het meest winstgevend zijn voor je eigen business”, aldus Annemiek van Moorst, founding partner van customer management adviesbureau TOTE-M.

Download

Wat is de waarde die de klant beschermt?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Thomas Vencken

Voor de meeste verkopers is het een belangrijk thema: wat doe je als je bij een klant op weerstand stuit? De meeste salesopleidingen en -trainingen geven het advies: wegpoetsen, die weerstand. Ofwel: voer argumenten aan waaruit blijkt dat de weerstand van de klant onnodig is of niet van toepassing. Deze aanpak levert echter vaak maar weinig op, zeker bij de verkoop van complexe, hoogwaardige dienstverlening. Maar het kan ook anders. Met een waarderende benadering.

Download

Forse omzetgroei door gestructureerd werken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Hulsebos

Altijd en overal actuele klantinformatie bij de hand. Daarom implementeerde de commerciële afdeling van RTV Drenthe het CRM-pakket Archie XRM. Het team kreeg er nog een hele rits aan extra mogelijkheden en functionaliteiten bij. “We hebben meer inzicht in onze klanten, behalen gemiddeld zon 15 tot 20% tijdwinst en delen kennis beter”, zegt commercieel manager Fred Többen. Het resultaat: een forse omzetgroei.

Download

Goede data essentieel voor klantgerichte benadering

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Holger Wandt

Umar Farouk Abdulmutallab stond op een Amerikaanse lijst met 550.000 namen van mensen die mogelijk banden met terroristen hebben. Maar door een spelfout en gebrek aan inzicht in de complexiteit van internationale namen werd de koppeling niet gelegd naar het visum dat hij voor de VS had en probeerde hij op weg naar Detroit in december het vliegtuig op te blazen. Nederlandse bedrijven gooien jaarlijks 400 miljoen euro weg doordat 10 tot 15% van hun klantgegevens niet op orde zijn. Door de toepassing van een kennisgestuurde identificatiemethode kunnen spelfouten in namen worden opgespoord.

Download

Een lang en gelukkig huwelijk met de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Nicole Carlier

Kan een consument liefde voelen voor de bank die zijn geld beheert? Of voor de supermarkt waar hij wekelijks zijn boodschappenkar volgooit? Volgens marketingprofessional Marnix Bügel is de relatie tussen klant en bedrijf te vergelijken met een huwelijk. Zijn advies voor eeuwige trouw: zorg eerst voor klantintimiteit en de liefde komt vanzelf.

Download