SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: gesprekstechnieken

De kracht van stilte

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Veel mensen praten snel en aan één stuk door. Ze zijn bang voor een stilte, voor een stokkend gesprek. Dat is zeer onterecht. Door bewust gebruik te maken van korte pauzes, winnen uw woorden én presentatie aan communicatiekracht.

Haal meer uit uw klantbezoek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Als verkoper gaat u regelmatig op bezoek bij klanten. Maar haalt u dan ook echt het onderste uit de kan? De volgende tips leiden u ongetwijfeld naar grotere successen.

Telefonische tegenwerpingen te lijf

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Bij het bellen naar klanten stuit u vaak op de telefoniste of secretaresse. Zij schermen hun baas af voor uw `lastige verkooppraat. Met de juiste aanpak kunt u deze `buffers echter naar uw hand zetten. Dit geldt ook voor de contactpersoon die u wilt spreken. Want ook hij kan het u soms flink lastig maken. Enkele voorbeelden ...

Zes wegen naar een succesvol telefoongesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Direkt Marketing

Gebruik stiltes in gesprekken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Master Mind

De hele dag zitten we in de herrie en omgaan met stilte lijkt steeds moeilijker te worden. Dat geldt vooral voor stiltes in (verkoop)gesprekken. Die worden al snel als pijnlijk ervaren. Maar die stiltes betekenen iets. Leer om er uw voordeel mee te doen.

Let op oogbewegingen. Ze geven het denkproces aan.

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Celine Franken

Wat zegt u? Wat moet u doen en vooral: wat moet u laten? Tien gouden regels voor goed luisteren tijdens de onderhandeling.

Fases in de verkoop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Houd rekening met de huidige positie van de prospect om de volgende fase in de verkoop te bereiken. Identificeer de fase en stem daarop uw strategie af.

Het tweede contact

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Suggesties voor een vlot verkoopgesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Eerste hulp bij tegenwerpingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een tegenwerping hoeft geen invloed te hebben op het resultaat van een verkoopgesprek. Wat telt is hoe u ermee omgaat.

Verzin eens wat anders

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Hebt u er wel eens op gelet wat u allemaal zegt tijdens een verkoopgesprek? Merkte u toen ook dat veel zinnen standaard in uw gesprekken voorkomen? Vooral de openingszin is vaak hetzelfde. Verzin daarom eens wat anders.

Op dezelfde golflengte

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Uw gesprekspartner voelt zich meer op zijn gemak als u hem benadert op een manier die bij hem past. Om een beeld te krijgen van zijn persoonlijkheid noteert u de volgende zaken in uw klantinformatiesysteem.

De juiste gespreksopening

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak

Als u wilt opvallen, is het belangrijk om af te wijken van het standaardgedrag dat de klant verwacht. Een aantal technieken die u kunt inzetten.

10 regels voor een goed gesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power poster

“Je moet het spel open gaan spelen”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass, een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit, richt zich op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken absolventen van de in 2004/2005 voor het eerst gehouden masterclass terug op de opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Joost Bleize, sinds kort account director van het segment High Tech bij Capgemini, wijst op de voordelen van een veelzijdige functie en het belang van transparantie bij zowel de klant als de eigen organisatie. En op het verschil tussen persoonlijkheid en een duur pak.

Download

Win meer en nog makkelijker ook

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Richard Buijs

In een markt waar marge regeert en de concurrentie zwaar is, mag de schriftelijke aanbieding gelden als kernonderdeel van een succesvol salestraject. In navolging van Amerika en Groot-Brittannië groeit ook in Nederland en de rest van Europa het besef dat offreren een vak apart is. Dit heet dan proposal management.

Download

Juiste beoordeling biedt uitzicht op juiste selectie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marjo Louwers

Veel managers maken gebruik van selectie-interviews met het oog op het aannemen van personeel. Geen enkel ander selectie-instrument kan zich daarmee meten. Deze populaire methode kent echter ook een keerzijde. Door tijdgebrek, onervarenheid, afgaan op onderbuikgevoel of slechte zoekprofielen draait lang niet ieder interview uit op een succes. Zonde van uw investering in zowel tijd als geld. Zonde van uw imago. Zonde voor zowel selecteur als sollicitant. De STAR-methode biedt wél de nodige handvatten voor succes.

Download