Trefwoord: e-business
Self-service centraal bij commerciële website
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:
endif; ?>
Web self-service heeft de toekomst. Niet alleen de lage kosten zijn een gunstige factor, maar vooral de keuzevrijheid die internet biedt. De klant kan gebruikmaken van een 24 uurs dienstverlening, zeven dagen per week. Door de komst van een nieuwe generatie softwaresystemen kunnen bezoekers van commerciële websites op hun wenken worden bediend. Op dit moment blijft klantenservice op sites veelal beperkt tot veelgestelde vragen (FAQs), een zoekfunctie die eindeloos verwijzingen naar webpaginas produceert en een mogelijkheid om vragen door te geven aan klantenservicemedewerkers. Maar de klant wil meer. En het kan.
Download
Betrouwbaar online betalen met iDEAL
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:
endif; ?>
Verkopen via internet zit in de lift, maar omvang en volume kunnen aanzienlijk hoger. Het grootste struikelblok vormt het betaaltraject, want veel klanten die het gemak van online kopen onderkennen, koesteren een latent wantrouwen tegenover betalen via internet. Een nieuwe betaalmethode, gezamenlijk initiatief van de grootste banken met de benaming iDEAL, dat in het Engels ik handel betekent, moet voor het nodige vertrouwen zorgen.
Klant sturen door slimme multichannelbenadering
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Elsbeth Eilander
endif; ?>
Ondernemers communiceren in toenemende mate via verscheidene (verkoop)kanalen met hun klanten. De vraag luidt: wat is de optimale kanalenmix?
Download
E-mailreclame gunstig voor winkel en webshop
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Vossen
endif; ?>
E-mailmarketeer Yourzine heeft onderzocht hoe je het meest profijt kunt hebben van een reclamecampagne per e-mail. Opmerkelijk: e-mailmarketing kan de verkoop in de gewone winkel stimuleren.
Download
Meer omzet via web, winkel en mobiel
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Karel van der Woude
endif; ?>
Free Record Shop verdient met multichannel verkoop. Het bedrijf lijkt te bewijzen dat er geld zit in e-commerce, mede door een sterke mix van web- en winkelactiviteiten. Een flexibel technologisch platform maakt het daarbij mogelijk klanten steeds op nieuwe manieren te benaderen.
Download
Vissen in de internetvijver
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wilfred Stegeman & John Wierda
endif; ?>
Leads genereren binnen de business-to-business sector is lastig. Bovendien kost het veel geld. het is dus niet onverstandig om alle mogelijkheden op een rijtje te hebben. Ook via internet zijn leads te genereren, met een kostenbesparende pullmethode.
Download
Rechtsgeldige contracten via website
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Anna den Hartog & Ivo van Wijk
endif; ?>
Wie op elektronische wijze zaken doet, heeft met veel juridische regels te maken. Veel daarvan komen de laatste tijd uit Brussel in de vorm van Europese richtlijnen die moeten worden omgezet in Nederlands recht. Waar ooit het internet een ongereguleerde vrijhaven leek te zijn, is inmiddels door de juridische bomen het bos nauwelijks meer te zien.
Download
Neckermann boekt succes via internet
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Vossen
endif; ?>
De boekbare website van Neckermann is een succes: de verkoop van reizen via internet evenaart de traditionele verkoop via de eigen Thomas Cook reisbureaus. Binnenkort zet Neckermann-eigenaar Thomas Cook Nederland een nieuw reisaanbod in de markt, te boeken via internet, de telefoon en de eigen reisbureaus.
Download
Gratis eigen webshop voor elke klant
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:
endif; ?>
U wilt een eigen webshop? Dat kan zonder verdere moeite als u inkoopt bij One2wear Sport & Promotie. Klanten van de jonge Amsterdamse ondernemers krijgen geheel gratis een eigen virtuele winkel die wordt aangeboden als extra service.
Download
12 tips voor direct mail
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Thed van der Gun
endif; ?>
Als verkoper schrijft u vast wel eens een verkoopbrief. Of stuurt u een mailing naar prospects of klanten. Of misschien bent u van plan dat te gaan doen. Een goede mailing vereist veel aandacht. Hier zijn alvast 12 tips om over na te denken.
Hé verkoper, hebt u al gesurfd?
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Peter Gloudemans
endif; ?>
Op Internet staat een wereld van informatie. Ook van uw (toekomstige) klant. En ook van uw concurrent. Internet als informatiebron kan voor elke verkoper interessant zijn. Daarnaast is het net een snel en eenvoudig communicatiemedium.
Geen tijd voor Internet?!
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Frank Put
endif; ?>
Op dit moment zien veel verkopers Internet nog als een medium dat wel interessant is. Een medium dat ze wel willen gebruiken, maar dan gewoon naast hun dagelijkse werkzaamheden. Helaas ontbreekt daar vaak de tijd voor. Toch kunnen we niet meer om Internet heen.
E-mail als verkoopmiddel
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power
endif; ?>
E-mail boodschappen zouden het verkoopproces moeten ondersteunen, niet hinderen.
De valkuilen in uw adressendatabase
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi
endif; ?>
Adressen vormen bederfelijke waar en moeten goed onderhouden worden. Contactpersonen veranderen van baan, bedrijven verhuizen, telefoonnummers veranderen. Bovenop de verkeerde namen, adressen en doublures die ieder adressenbestand vervuilen, kan dit leiden tot een slechte adreskwaliteit.
Mail met flair
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power
endif; ?>
Iedere mailing die u naar een prospect of klant stuurt, is een verkoopkans. Gebruik de volgende indeling om te checken of de mailing naar het juiste adres gaat.
Verstandig omgaan met e-mail
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management
endif; ?>
E-mail is een snelle en handige manier om zakelijke communicatie af te handelen. En dat is tevens de valkuil, want een bericht verzenden doe je in een oogwenk, maar een onprofessionele e-mail kan een relatie snel bekoelen.
De effectieve direct mailbrief
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power
endif; ?>
Overweeg het gebruik van direct mail om leads te genereren. Enkele tips voor een effectieve direct mailbrief.
7 tips om direct mail-valkuilen te vermijden
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Sales Profi
endif; ?>
Online verkoop staat of valt met visualisatie
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Daniëlle Colla & Frans Plat
endif; ?>
Met de toename van onze online bestedingen groeit ook het aantal shoppingsites. Maar willen deze websites hun bezoekers vasthouden, vergt dat investeringen in de inhoudelijke kwaliteit en het gebruikersgemak. Zodat bezoekers er terugkomen en (blijven) kopen. De presentatie en navigatie op een website spelen hier een cruciale rol. Het moet goed ogen en makkelijk zijn in gebruik, blijkt onder meer uit onderzoek naar online boekingen van hotelaccommodaties.
Download
Missionarissen aan het werk in e-business
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Irene Herbers
endif; ?>
Drie ambitieuze talenten bij respectievelijk Procter & Gamble, Sara Lee en General Electric besluiten samen te gaan ondernemen. Ze willen iets met internet: iets Amazon- en eBay-achtigs. Maar dan wel op business-to-business niveau, want daar vind je anno 1999 nog maar weinig initiatieven. Quel Business Information (kortweg Quel) koppelt sindsdien vraag en aanbod in de technische sector. Een gesprek met commercieel directeur Lucas van Ardenne (36) over leren met vallen en opstaan en overleven in een uiterst behoudende markt: de metaalbewerkingsindustrie.
Download