SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: opleiding & training

Meer succes in sales maar ook in het leven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Waarom zijn sommige verkopers bijzonder succesvol? Zij zitten op de snelweg van succes en leveren daarom betere prestaties. Toppers laten zich niet weerhouden. Aldus Brian Tracy, topconsultant, zakelijk succesgoeroe en vermaard business spreker. Dit voorjaar was de Amerikaan in Nederland.

Download

Beter verkopen door authentiek leren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geo van Dam

Een succesvolle verkoper moet zich hebben ontwikkeld van hard seller tot smart seller. Een aanzienlijke verandering, want ook de marktomstandigheden zijn sterk veranderd. Toch trainen we onze verkopers vaak nog op een klassieke manier. Wordt het niet tijd om ook de trainingsmethoden aan te passen? Van klassiek leren naar authentiek leren, het ontdekken van de eigen kwaliteiten door de leerling onder begeleiding van de trainer.

Download

Kenniseconomie ook nieuw kader voor sales

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Faust Mertens

Nederlandse bedrijven hebben een sterke positie in de internationale handel. De mondialisering biedt legio kansen om deze positie te handhaven en uit te bouwen, mits het begrip kenniseconomie niet alleen voorbehouden blijft aan techneuten, maar juist ook geldt als een nieuw kader voor verkopers. Strategische verkoop speelt een centrale rol voor de continuïteit van Nederland als handelsnatie. Universiteit Nyenrode doet veel aan commerciële opleidingen met een sterk internationale focus. Onder meer is er de Sales Leadership Masterclass.

Download

Informeel leren vaak heel effectief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Maarten Mijwaart

Verkopers kunnen het zich niet langer veroorloven om naast de telefoon of fax te wachten op opdrachten. Sales is gedwongen tot een (pro-)actieve houding. Toch bestaan lang niet alle sales teams uit pro-actieve, inhoudelijk bekwame medewerkers met prima resultaten. Het is de uitdaging dit wel zo dicht mogelijk te benaderen. Management betekent hier veranderen door opleiding en leiderschap. Informeel leren werpt daarbij de beste vruchten af.

Download

Sales professional als kenniswerker

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Daan Assen & Onno de Vries

Van de huidige sales professional wordt veel verwacht: kennis van de markt, inzicht in de business van de klant, pro-actief en creatief meedenken, strategisch adviseren en netwerken. Het succes van verkooporganisaties hangt steeds meer af van de kennis en vaardigheden van hun mensen. Dit stelt specifieke eisen aan het lerend vermogen van zowel salesorganisaties als individuele verkopers en hun managers. Sales professionals moeten blijven leren.

Download

Leren en trainen op basis van biostructuur

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Otto van Verschuer

In tijden van krappe opleidingsbudgetten wordt de roep om effectiever en efficiënter leren binnen bedrijven steeds luider. Het credo luidt: wat kost het en wat levert het op? Dit betekent dat trainingsprogrammas minder tijd in beslag mogen nemen en meer resultaat moeten opleveren. De biostructuuranalyse met het bijbehorende Structogram kan een belangrijke bijdrage leveren aan beter begrip van onszelf, onze collegas en klanten. Doordat mensen individueel beter te begrijpen zijn, is nog beter in te spelen op hun behoeften. Het niveau van tips en trucs wordt ontstegen en dus kan aantoonbaar en duurzaam succes worden geboekt. In trainingen en in de praktijk.

Download

"Grotere rol spelen in bedrijfsmodel klant"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn bezig in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salesaanpak. Rob de Nijs van Enraf bv weet dat de tijd dat het product centraal stond, definitief voorbij is. "Daarom zijn we aan het uitbreiden richting het verkopen van oplossingen. We denken mee met de klant, bieden een bredere dienstverlening. Einddoel is om zo een grotere rol te kunnen spelen in het bedrijfsmodel van de klant."

Horzel met schwung

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Ton Planken is zonder meer een onconventionele verkooptrainer, maar wel een succesvolle. Het gesprek begint meteen in stijl: "Ik predik een vermindering van verkoopcontacten."

Download

Spelenderwijs motiveren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Hetty van Hal & Bernhard Rittger

Ga met uw team actief aan de slag met waar u het in de komende periode opnieuw van moet hebben: verkopen. In de vorm van de sales game, waarbij oefenen, presteren en leren hand in hand gaan.

Download

(Product)kennis managen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Herre Rost van Tonningen

Indien account managers en verkopers goed zijn geselecteerd op kennis, vaardigheden en competenties, bepalen vooral de kennis van het product, de marktpostionering en de concurrentiepositie hun succes.

Download

Debattrainer Richard Engelfriet maakt verkopers weerbaar

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Vossen

De wereld zit vol ratten en ook verkopers ontsnappen niet aan rattenstreken. Debat trainer Rchard Engelfriet schreef een boek over hoe mensen zich tegen rattenstreken kunnen wapenen.

Download

Handsfree op cursus

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Vossen

Het succes van een verkooptraining staat of valt met herhaling. Willemsen Managementondersteuning ontwikkelde daarvoor een praktisch hulpmiddel: een cursus verkooptechniek op CD. Handig voor verkopers die veel in de auto zitten.

Download

Sparren voor zwaargewichten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Freek Andriesse

Tijdens onderhandelingen begrijpen inkopers en verkopers elkaar niet altijd even goed. Hoe kan de kloof tussen beide partijen worden overbrugd? Sinds kort is er de training Effectief strategisch onderhandelen voor inkopers en verkopers.

Download

Rendement op instructie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Maarten Mijwaart

Voor organisaties is het van groot belang dat hun medewerkers continu worden bijgeschoold. Toch staat het opleidingsbudget regelmatig als sluitstuk op de begroting. Zeker nu de arbeidsmarkt minder gespannen is, krijgt personeelsontwikkeling minder aandacht. Daarom is het vooral van belang dat opleiding rendement oplevert.

Download

E-learning: basis voor efficiënt salesproces

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Yvonne Loef

E-learning biedt de mogelijkheid medewerkers snel en kostenbesparend op de werkplek of thuis te trainen. Vooral voor verkopers is het een voordeel dat deze manier van leren plaatsonafhankelijk is.

Download

ICT-specialist wordt strategische partner klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Microsoft en HP verkopen ICT-oplossingen via partners en resellers. Aangezien er nog geen opleiding was die voorzag in de behoeften van deze specifieke doelgroep, is in Nederland een nieuw instituut opgericht voor het opleiden van account managers van gecertificeerde Microsoft- en HP-partners en -resellers tot strategisch gesprekspartner: de Frontline Business School (FLBS). Het gaat niet om trainingen in productverkoop, maar om scholing van tactische en strategische vaardigheden van account managers.

Download

Sales manager moet leiderschap tonen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn bezig in complexe salesomgevingen. Zo ook Marijke Vos, manager organisatie en ontwikkeling bij Stater. Zij weet haar visie op de toekomst van het salesvak te koppelen aan haar dagelijkse praktijk. Stater is een volle dochter van ABN-Amro en een dienstverlenende organisatie voor financiële instellingen. Volgens Marijke Vos moet de sales manager leiderschap tonen. “Dat vond ik sterk aan de opleiding, dat leiderschap één van de modules is.”

Download

Heineken: van marketing naar sales

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Thea Rijsewijk

Ook een merkenimperium moet met zijn tijd meegaan: de vertegenwoordigers van Heineken mochten niet meer pushen, maar moesten optimaliseren. Keurig jargon voor: samen met de winkeliers de consument bedienen. Toen ze daar via trainingen in slaagden, ontstond er druk op de rest van de retailorganisatie. Er moest dus snel iets gebeuren.

Download

Diplomas gaan weer zwaarder tellen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Paul Groothengel

SRM start deze maand met een nieuwe verkoopopleiding, NIMA/SMA Sales-A. Waarna de cursisten kunnen doorstomen naar NIMA/SMA Sales-B. Gedurfd, zou je zeggen. Want er zijn tal van trainingsbureaus. En in deze moeilijke tijden worden veel opleidingsbudgetten aanzienlijk ingekrompen. Algemeen directeur John van der Stam over het waarom en hoe van deze opleiding bij zijn instituut.

Download

Bereken het rendement van een training

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Diederick Stoel

In de discussie over het rendement van trainen en opleiden valt al snel het begrip return on investment, een methode om het rendement van trainingen uit te rekenen. Wat is het nut van ROI voor de sales manager? En wat is ervoor nodig om een ROI van een sales training te berekenen?

Download

De klant als trainer

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Robert Schulte

Hoe train je salespersoneel? Hoe voorzie je die vaak volstrekt autonome groep, die altijd onderweg is en volledig zijn eigen gang gaat, van nieuwe kennis, kunde en inzichten? Op de keper beschouwd is er maar één manier: breng ze in gesprek met de klant en laat deze aangeven wat er beter kan. Confronterend en nuttig, dus zinvol.

Download

Rendement van salestrainingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sasja Hooijschuur & Erwin Metselaar

De vraag naar het rendement van opleiden ontwikkelen is de laatste tijd door de moeilijke economische situatie bijzonder actueel. Want wat levert het nu eigenlijk op?

Download

Authentiek verkopen met gevoel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Karina Meerman

Gaan uw commerciële mensen niet beter verkopen van verkooptrainingen? Dat kan kloppen. Waaraan ze namelijk vooral moeten werken, zijn hun emoties en hun gevoel van eigenwaarde. De cursus Zelfbewust verkopen schenkt veel aandacht aan emotie en spiritualiteit.

Download

Gezondheidszorg voorbeeld voor commercie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Bij veel commerciële organisaties zijn klantgerichtheid en klantgedrevenheid nog steeds ver te zoeken. Gelukkig zijn er echter ook organisaties die opvallend hun best doen voor de klanten, zoals in de zorg. Een recept voor betere verkoopcijfers: neem een voorbeeld aan de zorg en zorg voor de ander, dan zorg je goed voor jezelf. Aldus het advies van managementtrainer Ruud Haex in Sales Management 3.

Download

Stem coaching af op marktontwikkelingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bert Pieters

"De veranderingen in de samenleving hebben verstrekkende gevolgen voor het koop- en verkoopproces. Uiteraard moet hiermee ook de aanpak van coaches en consultants ingrijpend wijzigen." Directeur Ria van Tol van het Almeerse consultancybureau Commercium vertelt met welke ontwikkelingen en trends verkopers en coaches te maken hebben. En hoe de moderne coach en consultant effectief en efficiënt kan bijdragen aan de omzetbevordering van het bedrijf.

Download

We werken niet meer op onderbuikgevoel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn actief in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salesaanpak. Ruben van der Zwan, sales & marketing manager van IT-eye, praat onder meer over de verkoop van kennis, lange lead times en onmisbare durf. “We gaan bewust om met onze activiteiten en werken niet meer op onderbuikgevoel”, zegt hij.

Download

De zeven krachten van power selling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Wat is het verschil tussen een topper en een middelmatige verkoper? In de VS vormt deze discussie al jaren een hot item in sales. Er is veel aandacht voor. De Amerikaanse superverkoper George Ludwig weet het antwoord: topverkopers zien geen belemmeringen. Maar iedere verkoper kan een winnaar worden als hij de zeven principes ofwel krachten van die positieve, uiterst energieke Amerikaan toepast.

Download

Thema: Nationale Salesdag 2006 in De Kuip

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Een gevarieerde beursvloer met producten en diensten voor commerciële professionals. En een omvangrijk parallelprogramma met niet alledaagse, interactieve lezingen en workshops, verzorgd door deskundigen van naam. Dat alles op een perfecte locatie: in het Maasgebouw van het Feyenoord Stadion (De Kuip) in Rotterdam. Donderdag 18 mei 2006 is dé dag in het teken van sales als serieus vak, maar wel in een unieke combinatie van leren en genieten.

Nationale Salesdag trekt veel bezoekers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

De Nationale Salesdag op donderdag 18 mei 2006 stond in het teken van sales als serieus vak, in een unieke combinatie van leren en genieten: fundament en fun. Een première die met ongeveer 1.100 bezoekers meteen te boek staat als het grootste salesevenement van Nederland. Impressies in woord en vooral beeld.

Download

Het verhaal is één, de beleving is twee

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn actief in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salesaanpak. Yvo van der Pol, senior sales manager Fund Distribution bij vermogensbeheerder Robeco, weet dat je door betere klantkennis beter kunt inspelen op de echte behoeften bij de klant.

Download

Nationale Salesdag 2006: ruim twintig lezingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Op 18 mei stond de Rotterdamse Kuip in het teken van het verkoopvak tijdens de Nationale Salesdag 2006. Na een algemene terugblik in het vorige nummer nu nog eens specifiek aandacht voor twee lezingen: Nieuws als salesinstrument en Niet lullen maar poetsen!, een bijdrage over het doelgericht verbeteren van salesorganisaties.

Download

Je eigen positie is niet zo belangrijk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn actief in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salesaanpak. Sander Pagie, solution sales manager van Atos Origin, benadrukt de klankbordfunctie van de sales manager. Je moet jezelf geen al te belangrijke positie toedichten, vindt hij.

Download

Verkoopwereld is een wereld in verwarring

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Absolventen van de masterclass Sales Leadership van de Nyenrode Business Universiteit zijn actief in complexe salesomgevingen. Saskia Rosmalen, tot voor kort als account manager in dienst van Capgemini Nederland en inmiddels commercieel directeur van uitzendburau P&E People, geeft hoog op van het belang van authenticiteit, commerciële focus en pragmatisme.

Download

Verkopers onderweg informeren en trainen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Het bedrijfsleven kan de iPod inzetten als een flexibel informatiemedium voor professionele mobiele toepassingen. Juist in het werkveld van sales kan het apparaatje praktische zakelijke voordelen hebben: qua communicatie, informatieverstrekking en training.

Download

Toekomst behoort aan complexe sales

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn actief in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salespraktijk. Mark-Peter Mansveld, business alliance manager van HP, praat over de toekomst van complexe sales, het belang van een flexibele salesstrategie en het maken van heldere keuzes.

Download

Met creativiteit kom je overal

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

“Je kunt beter spijt hebben van iets dat je hebt gedaan, dan spijt van iets dat je niet hebt gedaan…” Motto voor een opmerkelijk boek over creativiteit in de breedste zin van het woord. Het laat zien wat creatief zijn kan betekenen en vooral wat het kan bewerkstelligen. Met Springplank naar Creativiteit geeft auteur Ton Planken tips hoe je door creatief denken en doen de wereld ook anders kunt bekijken.

Download

Transactionele wordt conceptmatige verkoop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn actief in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salesaanpak. Remko Westra, regiomanager Verkoop van De Goudse verzekeringen: "Waarom wil de klant met ons zakendoen? We gaan steeds meer van transactionele verkoop op polisniveau naar conceptmatige verkoop, waarbij het verzekeringsproduct onderdeel uitmaakt van het advies."

Download

Meer impact door weghalen eigen barrières

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger en Geo van Dam

De mentale krachttraining van EFFEQT leert deelnemers maximaal te presteren onder spanning en druk. Dit gebeurt vanuit een nieuw, onorthodox concept met betrekking tot presteren en leren. Deelnemers leren hun potentiële kracht, hun mentale ruis en de invloed daarvan op het eigen presteren ontdekken. Met zichtbare effecten: meer zelfvertrouwen, meer controle, beter contact, meer voldoening en betere resultaten. Reacties vanuit drie verschillende deelnemende bedrijven.

Download

We willen eerder bij de klant aan tafel zitten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn actief in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salesaanpak. Dave Oesterholt, senior account manager bij Kiwa Gastec Technology, heeft het over de dynamiek van de energiemarkt, de eerste ervaringen met key-account management en betere leiderschapscapaciteiten. “We willen eerder bij de klant aan tafel zitten”, zegt hij. “En ons veel meer in hem verdiepen.”

Download

Hoe werkt het in sales tussen onze oren?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Paul Groothengel

Verkooptrainer en -consultant Harrie van Heck ontwikkelde een nieuwe commerciële training gebaseerd op de nieuwste neurocognitieve inzichten en kwam daarbij in contact met opleider Gerjanne Dirksen en wetenschapper Jaap Murre. Sales Management bracht de drie experts bij elkaar.

Download

Het gaat vooral om de teamprestatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn actief in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salesaanpak. Radboud van Hemel, key-account manager bij KEMA Consulting, heeft het onder meer over de meerwaarde en spanningsvelden van zijn activiteiten, klantfocus en het opbouwen van een klantrelatie. “Bij ons gaat het vooral om de teamprestatie”, zegt hij.

Download

Nationale Salesdag 2007 wederom groots

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Maar liefst 31 interactieve lezingen en workshops, verzorgd door deskundigen van naam, konden zich net als vorig jaar verheugen in een grote belangstelling van het vakpubliek. En de gevarieerde beursvloer met producten en/of diensten voor commerciële professionals trok eveneens veel aandacht, waarbij volop werd genetwerkt en zaken werden gedaan. Kortom: een geslaagde Nationale Salesdag 2007.

Download

Gedragstraining zorgt voor betere verkoopresultaten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob Mali

Oefening baart kunst. Een wijsheid die in sales nog wel eens wordt vergeten. Maar ook hier geldt dat je topprestaties alleen met de juiste focus én doelgerichte volharding kunt behalen. Wie echt wil en de nodige zelfdiscipline weet op te brengen om zichzelf te verbeteren, zal succes boeken. Op de langere maar ook op de korte termijn.

Download

Niet zozeer gunnen maar wel vertrouwen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn actief in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salesaanpak. Paul Bernardt, adjunct-directeur bij UniGroup UTS, vindt het belangrijk dat er vertrouwen is tussen klant en leverancier. "Move management is een echte people business, waarbij het niet zozeer gaat om het gunnen van business maar wel om vertrouwen. We verplaatsen per slot van rekening persoonlijke spullen van mensen."

Download

Spin in een web van veel relaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

In een serie artikelen blikken absolventen terug op de in 2004/2005 voor het eerst gehouden Nyenrode Sales Leadership Masterclass. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Hans Klaassen is key-account manager bij Daimler Chrysler Nederland. Hij heeft het over de waarde van relatiemanagement, de schaduwzijden van e-mail en het gezonde spanningsveld tussen dealers en importeur.

Download

“Je moet het spel open gaan spelen”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass, een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit, richt zich op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken absolventen van de in 2004/2005 voor het eerst gehouden masterclass terug op de opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Joost Bleize, sinds kort account director van het segment High Tech bij Capgemini, wijst op de voordelen van een veelzijdige functie en het belang van transparantie bij zowel de klant als de eigen organisatie. En op het verschil tussen persoonlijkheid en een duur pak.

Download

“Wat kun je doen om je klant te ontzorgen?”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de in 2004/2005 voor het eerst gehouden masterclass terug op de door hen gevolgde opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Algemeen directeur Gert Dekker van groothandelsbedrijf Hamel Metaal hecht veel belang aan structuur, het meedenken met de klant en een visie op verkopen.

Download

“Altijd draagvlak blijven creëren bij de klant”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de in 2004/2005 geïntroduceerde masterclass terug op de door hen gevolgde opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Bas Verleisdonk, account manager van NetDialog, praat over het opbouwen van relaties, de gevaren van té snel willen scoren en de impact van de opleiding voor zijn dagelijks werk. Recht op je doel afgaan, met de juiste persoon bij de klant praten en dan een deal sluiten. Het lijkt vastberaden en doelgericht, maar het is in feite weinig effectief, ervaart account manager Bas Verleisdonk van NetDialog. “In zon geval ben je namelijk maar op één niveau bij de klant bezig en daarmee loop je onnodig risico. Je moet jezelf dwingen om zaken af te vinken en draagvlak te creëren bij verscheidene mensen op verschillende niveaus.” “Dat geldt zeker voor ons vakgebied, aangezien wij met onze specialisatie business service orchestration klanten in de hele breedte van hun organisatie en activiteiten ondersteunen en adviseren.” “Verscheidene mensen op verschillende niveaus”

Download

“Heel veel praten met mensen bij de klant”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale)klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de in 2004/2005 geïntroduceerde masterclass terug op de door hen gevolgde opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Account executive Arjan Wichman van Capgemini wijst op het belang van klantkennis. Ook schetst hij de uitdagingen van het vak en de meerwaarde van de Nyenrode-opleiding.

Download

“Verkopen is iets anders dan een relatie opbouwen”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de in 2004/2005 geïntroduceerde masterclass terug op deze opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Commercieel directeur Henk Rump van Group 4 Securicor (G4S) gaat in op het veranderingsproces binnen zijn salesorganisatie, hij geeft zijn visie op meedenken met klanten en verwijst naar de gaten in het plafond bij een gewonnen deal.

Download

De voordeur open, de achterdeur dicht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Leonie Bosman-Schouwenaar

De huidige arbeidsmarkt staat sterk onder druk. Ook op het gebied van sales. In vrijwel alle sectoren merken werkgevers hoe moeilijk het is talent te werven dat over de juiste commerciële vaardigheden beschikt. Goede verkopers zijn steeds korter bij eenzelfde baas werkzaam en vaak heel lastig te binden aan een bedrijf. Terwijl zij juist een belangrijk aandeel hebben in het succes van de organisatie. Belangrijke vraag: hoe houd je je sales force gemotiveerd en betrokken?

Download

“Sales is een door en door analytisch vak”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de in 2004/2005 geïntroduceerde masterclass terug op deze opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Jack Kroon is algemeen directeur bij Metaveld, producent van halffabricaten voor de transport- en agrarische sector. Hij heeft het over de organisatieverandering en nieuwe werkwijze van het bedrijf, het in kaart brengen van onderbuikgevoel en het belang van een piramidebenadering.

Download

“Snelheid is vaak een grote valkuil voor sales”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook praktische handvatten om succesvol te kunnen opereren in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken absolventen van deze sinds 2004/2005 gehouden masterclass terug op de opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Teun van der Linden is als commercieel directeur bij het NZC verantwoordelijk voor de verkoop van dienstverlening en de procesoplossingen die horen bij de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) aan overheidsinstanties. Hij ventileert zijn opvatting over publieke en private accounts en onderstreept de noodzaak van een geduldige klantbenadering. Prof.dr.ing. Jacques Reijniers MBA, directievoorzitter van het NIC en tevens één van de docenten van de masterclass, schuift aan om onder meer de laatste ontwikkelingen op het gebied van inkoop - als de spiegel van sales - bij de publieke sector toe te lichten.

Download

Dreigt een tekort aan goede sales managers?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jack van Minden

Als onderzoeker van trainingsorganisatie en think tank Center for Creative Leadership (CCL) beschikt dr. Pete Hammett over veelomvattend en diepgaand praktisch inzicht in wat managers beweegt. Hij spreekt ze dagelijks. Bovendien kan hij terugvallen op een bijna onuitputtelijke database, wat velerlei onderzoek mogelijk maakt. Sales Management sprak met hem in Amerika naar aanleiding van de publicatie van zijn nieuwste boek.

Download

“Spil in een organisatie zijn vind ik erg leuk”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de in 2004/2005 geïntroduceerde masterclass terug op de door hen gevolgde opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Lizette Beunders, commercieel manager van Randstad Grootschalige Werving & Selectie, praat over intrinsieke betrokkenheid, scoringsdrang en hoe je gepast moet omgaan met verschillende belangen bij de klant.

Download

“Adapt to change - or die”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

Wie zijn vooral zeer praktische, handzame, doorgaans leuk en alleszins toegankelijk geschreven boeken kent, zal het beamen: de man is van zowat alle markten thuis. Noem een onderwerp en hij heeft er wel een mening over. Om er meteen een reeks van handige adviezen en to the point tips aan te koppelen. Niet vreemd dus dat Jeffrey H. Gitomer als veelgevraagd trainer, coach, consultant en performer in de VS en (ver) daarbuiten optreedt als business inspirator pur sang. En nu is ook Nederland aan de beurt: Gitomer zal ongetwijfeld een onuitwisbare indruk achterlaten op het Nationaal Salescongres 2008.

Download

“Meer mét in plaats van tégen klanten spreken”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om succesvol te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de in 2004/2005 geïntroduceerde masterclass terug op de opleiding. Ook geven zij inzicht in hun eigen salesaanpak. Peter de Haan, commercieel manager van Kunstdrukkerij Mercurius, vertelt over de transformatie van productiebedrijf naar verkoopen marketingorganisatie en alles wat daarbij komt kijken.

Download

“Kredietcrisis is een kans voor sales professionals”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de in 2004/2005 geïntroduceerde masterclass terug op de opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Antoine Janssen, zelfstandig ondernemer, heeft het onder meer over gevoel en de voordelen van no cure, no pay.

Download

“Bij elke nieuwe klant gaat hier de vlag uit”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de masterclass terug op deze opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Ernö Kalmár, manager Visitatie Commissie Pensioenfondsen, praat over het belang van integriteit en authenticiteit, de praktijk van basale sales en zijn eigen ambitieuze plannen.

Download

“Sales competency model om resultaten te behalen”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jack van Minden

Zijn verkooptrainingen effectief en nuttig, of juist niet? Wel, volgens de American Society for Training and Development, als ze op één lijn liggen met talent management en sales process execution. En als verkopers meer vrijheid krijgen om initiatieven te ontplooien, oordelen te vellen en ethische beslissingen te nemen. Dit heeft geleid tot de ontwikkeling van het sales competency model. Een gesprek met één van de grondleggers, Brian Lambert.

Download

“Een brug slaan tussen de boer en andere partijen”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de sinds een aantal jaren aangeboden masterclass terug op deze opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Mark Bankers, commercieel directeur van Family Farmers, heeft het onder meer over het beheren van groei en het belang van conceptbewaking.

Download

“Mensen daar krijgen waar de business is”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de sinds een aantal jaren aangeboden masterclass terug op deze opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Jean Paul Christy, algemeen directeur van Hako Benelux, hecht veel waarde aan een goede persoonlijke communicatie, transparantie naar klanten toe en een efficiënte inrichting van het salesproces.

Download

“Regisseur van succes en geluk, dat is mijn rol”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de sinds een aantal jaren aangeboden masterclass terug op deze opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Jan Willem Hoitsma, sales manager bij Zwitserleven, vertelt over de ommezwaai van een productgerichte naar een klantgerichte organisatie en de voordelen van intervisie.

Download

Hoe word ik een highly effective sales manager?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marvin Sutherland

Alweer twintig jaar geleden schreef Stephen R. Covey het baanbrekende The 7 Habits of Highly Effective People. Inmiddels zijn we ruim vijftien miljoen verkochte exemplaren en duizenden trainingen en seminars verder. En ondertussen introduceerde de Amerikaanse managementdenker in 2004 zijn achtste eigenschap in The 8th Habit. From effectiveness to greatness. Covey is een wereldtopper, een echte goeroe, en populair bij commercieel managers. Niet zo vreemd, want wie al deze succesprincipes weet toe te passen in sales, maakt de stap van effectief naar groots.

Download

“Continu meedenken op allerlei gebieden”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de sinds een aantal jaren aangeboden masterclass terug op deze opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Hans-Peter Smits, key-account manager bij KPN Mobile Wholesale, houdt van het oplossen van kortetermijnproblemen in combinatie met een langetermijnvisie. En dat in een beweeglijke, technologische markt.

Download

“Winnen als team vind ik een belangrijke uitdaging”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de sinds een aantal jaren aangeboden masterclass terug op deze opleiding. Ook geven zij inzicht in hun eigen salesaanpak. Edwin van der Heijden, national accounts director van JohnsonDiversey: “Ons product staat niet hoog op de prioriteitenlijst van de inkoper. Daarin schuilt een grote uitdaging.”

Download

Enorme tijdsdruk en een eigenaardig verkoopproces

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de sinds een aantal jaren aangeboden masterclass terug op deze opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Marcel Wamelink, salesmanager Nederland en Export van Kaemingk: “Wij bedrijven een bizarre vorm van sales.”

Download

“Met direct sales kun je niet voldoende groeien”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

In deze serie artikelen blikken absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass terug op deze opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Benjamin Kolff, senior marketingmanager machine-to-machine van T-Mobile: “Ik ben heel commercieel, maar ik wil wel klanten tevreden kunnen maken.”

Download

“Ik heb nu meer grip op de klant”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

In deze serie blikken absolventen van de Nyenrode Sales leadership Masterclass terug op deze opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Rob Roosjen, salesmanager van Zilveren Kruis Achmea: “Meer grip op de klant geeft mij meer energie.”

Download

Zonder meten is training zonde van het geld

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Stephan Obdeijn

Het moet maar eens worden gezegd: het effect van training is vaak bedroevend. Managers gaan ervan uit dat hun mensen er altijd wel iets van opsteken, maar slechts vijftien procent van de deelnemers past het geleerde toe in de praktijk. Terwijl effectmeting van trainingen zo eenvoudig is - als je weet hoe het moet.

Download