SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: persoonlijke effectiviteit

Wacht niet op oude cijfers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Marketeers kunnen alleen tijdig en zinnig ingrijpen op basis van actuele cijfers. Verkoopcijfers zeggen vooral wat over het verleden en moeten dus aangevuld worden met actueel marktonderzoek. De vraag of een marketingactiviteit loont, wordt meestal beantwoord door kosten en baten tegenover elkaar te zetten. Maar met dat soort cijfers in de hand kan de marketeer niet bijsturen of ingrijpen. Dat een product het matig doet, zegt op zich immers niet zoveel. Het maakt bijvoorbeeld nogal wat uit of het product van de concurrent eveneens matig verkoopt. Of dat die juist enorm scoort. Actueel marktonderzoek is nodig om cijfers te krijgen op basis waarvan je kunt ingrijpen. Veranderende voorkeuren bij klanten kunnen bijvoorbeeld al vastgesteld worden vóór ze uit dalende opbrengsten blijken. Regelmatig herhalen van voorkeur-onderzoeken geeft daarnaast informatie over de ernst van de dalende verkoop. Verder is marktonderzoek nodig om verkoopresultaten te kunnen interpreteren en analyseren. Als een bepaalde actie verantwoordelijk was voor een stijgende verkoop, is dat met algemene verkoopcijfers niet te zien. Dalende opbrengsten kunnen een marketeer dan aanzetten tot acties die een product positief bij de klant onder de aandacht brengen. Het is echter wel zo handig te weten of soortgelijke producten bij concurrenten het óók slecht doen. Daaruit kan bijvoorbeeld blijken dat de klant het eigen product matig vindt, maar nog altijd beter dan dat van de concurrent. Kennelijk is het eigen product dan toch het beste alternatief. Zonder de extra informatie van actueel marktonderzoek leiden teleurstellende verkoopresultaten al te makkelijk tot allerlei dure acties. Die vervolgens weinig zoden aan de dijk zetten. Bovendien geeft actueel marktonderzoek snel informatie over dalende verkoop. Daarmee kan de marketeer actie ondernemen, vóórdat de (opbrengst)schade al te groot is.

Commercieel Manager 2002 Rob Beset van Batavus: "Altijd op zoek naar koopmomenten"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Monique Krol

Onlangs is Rob Beset verkozen tot Commercieel Manager van het Jaar 2002. De commercieel directeur van Batavus doet geen half werk. Cijfers, mensen en samenwerken, daar draait het om bij Beset.

Download

"In detail begrijpen wat de klant doet"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Begrijpen wat de klant doet, dat is de core business van Angelique de Vries, sector director Manufacturing van SAP. Zij maakt een ongrijpbaar product als software tastbaar voor de klant in de industriële markt. Samen met haar sales team als "meewerkend voorman". De Vries geeft software een gezicht. "Het is een ongrijpbaar begrip voor mensen en bedrijven. Ze kennen Word en Excel, maar hoe maak je tastbaar wat wij voor ze kunnen doen? We moeten ons inleven, duidelijk maken wat het kan opleveren voor de klant. We hebben klanten veel te bieden, maar dat moeten we ze wel kunnen uitleggen."

Download

Klant heeft recht op goede gesprekspartner

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

Paul van Montfoort, sales manager Geberit Nederland, hecht veel waarde aan samenwerken, zowel binnen de eigen organisatie als daarbuiten met klanten. Want mensen maken het verschil.

Download

Key-Account Manager van het Jaar 2004 Stijn Deelen (Interbrew)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Tijden Hét Sales Event eind januari 2005 in De Efteling is Stijn Deelen gepresenteerd als Key-Account Manager van het Jaar 2004. De jonge national account manager van Interbrew Nederland, te typeren als zowel realistisch al enthousiast, nam de titel Key-Account Manager van het Jaar over van Tom den Hartog van Fujitsu Services.

Download

Consultancy: gebakken lucht of toegevoegde waarde?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

De vooroordelen over consultants zijn niet mis: snelle jongens, vlotte babbels, dure leasebakken. Over gebakken lucht en toegevoegde waarde.

Download

Selfmade met passie en doorzettingsvermogen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Gedrevenheid tot en met, emotie, doorzettingsvermogen, passie voor mensen en voor zijn vak. Dat kenmerkt Paul van Montfoort, de nieuwe Commercieel Manager van het Jaar.

Download

Extroverte zaken die sales raken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Egbert Hoogstad

Het lijkt bijna logisch dat verkopers extrovert zijn. Maar is dat wel vanzelfsprekend positief? Houd er rekening mee dat een verkoper ook té extrovert kan zijn. Dit kan een negatief effect op de klant hebben.

Download

Sales manager: succes met kennisdomein

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Henk den Herder

Door bezuinigingen en saneringen dient de sales manager het niet zelden grotendeels alleen te doen. Dat maakt het kennen van de eigen kracht en beperkingen belangrijker dan ooit. Zelfreflectie is te leren en goed onderhoud van het persoonlijke kennisdomein verhoogt de succesrate van salestrajecten.

Download

Kenmerken van verkoopsuperstars

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jack van Minden

"Verkoopsuperstars ondervinden geen last van economische tegenwind." Deze stelling poneerden Ed Del Gaizo en Seleste Lunsford van het Amerikaanse AchieveGlobal tijdens het ASTD-congres 2003 in San Diego. Een prikkelende stelling. De vraag is nu: waarin onderscheiden commerciële superstars zich van de gemiddelde verkoper? Enkele antwoorden.

Download

Tevreden klanten door tevreden personeel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

"Recessie is een kans om zaken te doen". En: "Tevreden personeel zorgt voor tevreden klanten". Twee karakteristieke uitspraken van Rob Kriek, general manager van Nashuatec Nederland. Zijn heldere visie en consequente aanpak binnen een zeer professionele salesorganisatie leverden hem de titel Commercieel Manager van het Jaar 2003 op. Kriek weet ook dat het niet meer gaat om hard selling maar om heart selling.

Download

Verkopen zonder verkopers aan tafel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

Jong en energiek, professioneel, enthousiast, gefocust op succes. Ruime ervaring in het verkoopvak. Zomaar enkele typeringen van Tom den Hartog, sales manager bij Fujitsu Services bv in Maarssen. En Key-Account Manager van het Jaar 2003. Zijn stellige overtuiging: "Een continue open communicatie is onontbeerlijk."

Download

Mijn klanten nemen mij mee naar huis

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

Hij denkt altijd enkele stappen vooruit en verlegt voortdurend zijn grenzen. Hoezo recessie? Daar heeft de progressieve en inventieve arts en vitaliteitscoach Roy Martina geen last van. Hij exploiteert een gezondheids- en welzijnimperium dat nauwelijks beperkingen kent.

Download

Juiste timing is heel belangrijk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

Hij is geen verkoper, geen vertegenwoordiger in traditionele zin. En toch vertegenwoordigt public affairs manager Herbert Brinkman zijn onderneming, die hem in dienst heeft om commerciële doeleinden van een doorgaans aanzienlijke reikwijdte te realiseren. Zelf vindt hij zich indirect commercieel, bezig met een specifiek traject dat als het ware de voorwaarden en de basis moet scheppen voor sales op de zakelijke en particuliere markt.

Download

Keer de speelgoedkist om en kijk wat er in zit

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Paul Groothengel

"Sales is het kloppend hart van iedere organisatie. Jammer dat veel bedrijven dat onvoldoende inzien." Aldus de Britse consultant Ian Iring, de grondlegger van BREESE, een systematische benadering die pretendeert de effectiviteit en efficiency van de verkoopfunctie te optimaliseren. Tien jaar geleden startte hij zijn eigen consultancy.

Download

Ik predik minder verkoopcontacten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

Tijdens Het Sales Event op donderdag 20 januari in de Efteling, presenteert de Sales Management Association (SMA) de opvolger van Rob Kriek als Commercieel Manager van het Jaar. Kriek was voorheen general manager bij Nashuatec Nederland en is sinds kort zelfstandig commercieel adviseur.

Download

Bij moderne sales hoort openheid

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Het doorbreken van traditionele geslotenheid en plaatsmaken voor moderne, effectieve openheid in de relatie met de klant. Dat is de uitdaging waarvoor Eric van der Hoeven, verkoopdirecteur van Nutricia, zich gesteld ziet. Van der Hoeven, die begin dit jaar door de vakvereniging SMA is gekozen tot Commercieel Manager van het Jaar 2005, zet niet alleen hoog in op klantrelaties, maar ziet ook het inspireren van zijn medewerkers als speerpunt.

Download

Teveel stress is niet nodig

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Personal Selling Power

Een beetje stress is heel natuurlijk en zelfs wenselijk. Teveel stress is echter nergens goed voor. Hier zijn zeven tips om ervoor te zorgen dat stress niet ten koste gaat van de leuke dingen in het leven.

Slecht nieuws goed gebracht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Niemand vindt het leuk om fouten te maken. Zeker niet als het om directe blunders gaat met grote gevolgen. Het liefst zou je ze wegstoppen, maar dat heeft weinig zin. Ze komen toch wel uit. Het beste is direct de confrontatie aan te gaan en de betrokkenen te informeren. Vergeet daarbij niet meteen met mogelijke oplossingen te komen.

Werk aan uw eigen succes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Personal Selling Power

Of u slaagt of faalt in het leven, ligt voor een groot deel aan uzelf. Stuur uzelf in de juiste richting en denk vooral positief.

Uw uitstraling creëert u zelf!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Bent u positief of negatief ingesteld? ``Positief zult u waarschijnlijk zeggen. Maar straalt u dat ook uit? En komt dat ook tot uiting in uw woorden?

Werk aan uw eigen succes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Personal Selling Power

Of u slaagt of faalt in het leven, ligt voor een groot deel aan uzelf. Stuur uzelf in de juiste richting en denk vooral positief.

Test: Ken uw tafelmanieren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Natuurlijk weet u hoe u zich aan tafel moet gedragen. Maar kent u ook de details? Doe de test en u zult het antwoord weten.

Breng meer energie in uw dag

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Ochtend- en avondmensen... bestaan ze echt? Of hebt u dat veel meer zelf in de hand? Volgens David Bloch zijn goed slapen, eten, rust en bewegen de pijlers waarmee u er zelf voor kunt zorgen dat u genoeg energie hebt om de hele dag actief te zijn. Oók s morgens en s avonds.

Heb vertrouwen in uzelf

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Personal Selling Power

Hoeveel zelfvertrouwen hebt u? Gevoelens van eigenwaarde en zelfrespect zijn zeer belangrijk in het verkoopvak. Door in uzelf te geloven, wint u het vertrouwen van klanten, waardoor uw verkoopprestaties zullen verbeteren. Hieronder twaalf tips om uw zelfrespect op te vijzelen.

Vertrouw uzelf

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoeveel zelfvertrouwen hebt u? Gevoelens van eigenwaarde en zelfrespect zijn zeer belangrijk in het verkoopvak. Door in uzelf te geloven, wint u het vertrouwen van klanten. Daardoor verbeteren uw verkoopprestaties. Hieronder een aantal tips voor nóg meer zelfvertrouwen.

Durf anders te zijn

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim Muys

Leren van eigen fouten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim Goossens

Een fout is een leermoment. Nadat hij hersteld is, kunt u erover nadenken hoe u de fout in de toekomst kunt voorkomen. Gebruik de vragenlijst om actiever aandacht te schenken aan het leren van eigen fouten.

Doe niet moeilijk als het moeilijk gaat

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob Houkes

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Die slogan gaat zeker ook op in ons vak, want soms zijn er van die dagen dat elke klant "nee" zegt. Met het gevolg dat u de moed laat zakken. Kijk uit voor de beruchte neerwaartse spiraal en blijf positief. Want klanten kopen graag van positieve, gemotiveerde en enthousiaste verkopers.

12 tips voor zelfmotivatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Blijf alert!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Zit u al wat langer in het verkoopvak? Hebt u het idee dat u wel weer eens een zetje kunt gebruiken? Kijk dan eens of onderstaande tips iets voor u kunnen betekenen.

Test: Bent u stressbestendig?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Carry Petri & Jolanda Bouman

Iedereen heeft wel eens last van stress. Dat is niet erg, integendeel. Een gezonde hoeveelheid stress houdt de vaart erin. En als er voldoende ontspanning tegenover staat is er niets aan de hand. Pas als de stress zich opstapelt wordt het tijd drastische maatregelen te nemen. Hoe stressbestendig bent ú?

Waarom ging het fout?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Uitvluchten verzinnen is zinloos. Het is beter zelfkritisch te zijn. Het gaat er nu om de fout op te sporen, zodat u een volgend gesprek positiever kunt beëindigen. Elke verkoper zou aan zelfanalyse moeten doen, eerlijk en objectief. De volgende checklist kan helpen.

Meet uw prestaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Topverkopers weten dat alle verkoopactiviteiten te meten zijn en dat alles samenhangt met de uiteindelijke resultaten. Met behulp van de volgende cijfers kunt u uw prestaties verbeteren.

Beleefdheid kost niets

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Klant in uw auto

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Inez van Eijk

Zó gaat u een verkoopcrisis te lijf

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Master Mind

Elke verkoper heeft wel eens een periode waarin zijn verkoopcijfers achterblijven. Herkent u dit? Targets worden niet gehaald en u hebt het gevoel dat het niet meer wil lukken. Wat zijn de oorzaken en wat kunt u doen?

Meer geld verdienen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Salesprofi

U krijgt wat u verdient. Of niet? Nog steeds klagen veel verkopers over hun salaris en bonussen. Helaas is uw huidige salaris gebaseerd op uw resultaten in het verleden. Als u dat weet, kunt u vandaag beginnen met het veranderen van die resultaten.

3 manieren om uzelf te verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Ontspannen op de parkeerplaats

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesProfi

Veel achter het stuur zitten, is vermoeiend. Stop voordat u echt vermoeid en ongeconcentreerd raakt even op een parkeerplaats en zoek een rustige plaats om de volgende oefeningen te doen:

Test uw verkoopvaardigheden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Alleen door op de toppen van uw kunnen te presteren, kunt u de top in uw beroep bereiken. Met deze test kunt u erachter komen welke vaardigheden u een voorsprong geven en welke verbetering behoeven.

Pep u zelf op!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Valt er nog het een en ander aan uw functioneren te verbeteren, maar weet u niet wat? Spoor uw zwakheden en probleemgebieden op en ontwikkel een strategie, zodat u uw weg naar de top ongestoord kunt voortzetten.

Bellen in de auto

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: OndernemersZaken

Gelukkig, nog net op tijd afgeremd! Oei, een stoplicht dat op rood staat. Onderschat u de verkeerssituatie ook wel eens omdat u mobiel aan het bellen bent?

Beïnvloed uw gedragspatroon

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Lange-termijnsucces is meestal niet te danken aan één goede keuze of één goede eigenschap, maar aan een reeks goede keuzen of eigenschappen.

Zelfevaluatie in vijf minuten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Zelfevaluatie in vijf minuten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Het zonnetje in huis

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Met een positieve houding komt u niet alleen in uw privéleven, maar ook zakelijk een stuk verder.

De verkoper als komediant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Door een glimlach wordt zelfs de meest vervelende dag dragelijk en meestal gaat een positieve stemming gepaard met een betere motivatie en een positievere houding.

Salarisonderhandeling: haal het onderste uit de kan

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Team

Met de flexibilisering van de arbeidsmarkt en uitvindingen als de cao à la carte worden uw onderhandelingstechnieken steeds belangrijker. Individueel onderhandelen is nu het credo. En omdat onderhandelen tenslotte ook een vak is, volgen hieronder vier tips.

Oog voor succes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Verkopers die willen winnen, nemen initiatieven. Het initiatief om de veelbelovende prospects te achterhalen, om een order binnen te halen, om een kans de gebruiken als hij zich voordoet. Verbeter uw attitude met de volgende tips.

Valstrik van de teleurstelling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Direct Marketing & Communication

Iedereen krijgt ooit wel eens te maken met een teleurstelling in zijn leven. Als het vandaag niet is, dan is het morgen wel. De vraag is alleen: Hoe kunt u ermee omgaan?

Iedere dag gemotiveerd blijven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Voor de meeste verkopers is het een niet geringe opgave iedere dag gemotiveerd aan het werk te gaan en te blijven. Dat geldt vooral na een afwijzing of nadat een klant is verloren.

Skill set

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Selling Power

Wat zijn uw carrièredrijfveren?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Quest Quality

Carrièredrijfveren zijn innerlijke krachten die bepalen wat u wilt en nodig hebt in uw werk. Deze drijfveren kiest u niet bewust, maar hebben te maken met uw persoonlijkheid, vaardigheden, waarden en zelfbeeld.

Helpen en geholpen worden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Iets voor een ander doen, levert u vaak meer op dan het u kost. Als u bewust mensen helpt, zult u zien dat het leven voor u ook veel makkelijker wordt. Pas daarvoor onderstaande regels toe.

Oog voor succes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Verkopers die willen winnen, nemen initiatieven. Het initiatief veelbelovende prospects te achterhalen bijvoorbeeld, of een order binnen te halen of een kans te gebruiken als hij zich voordoet. Verbeter uw attitude met de volgende tips:

Motiverende motieven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Doe meer met uw geheugen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

“Ik ben zo slecht in namen onthouden”, is een klacht die ook onder verkopers wel gehoord wordt. Een vergeetachtige verkoper is niet ideaal, maar gelukkig is deze kwaal te genezen door systematische training van de grijze massa in uw bovenkamer.

Doelmatig doelen plannen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Voordat u een doel kunt bereiken, zult u eerst duidelijk voor ogen moeten hebben wat uw doel is. Gebruik de volgende tips om beter inzicht te krijgen.

Pas op voor het kraandrijvermechanisme!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Pieken in de werkbelasting zijn gezond als ze zo nu en dan voorkomen, afgewisseld met perioden waarin u tot rust kunt komen. Bij voorkeur door routineuze klussen, of werken in een lager tempo.

Maak het uw klant naar de zin!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Als u aan al uw klanten dezelfde service verleent, kunt u er vergif op innemen dat een aantal tevreden zal zijn en een aantal helemaal niet.

Blijf altijd positief denken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Het overkomt ons allemaal dat er zonder echte aanleiding een grote klant afhaakt, dat u te laat bent voor een afspraak of dat een klant waarmee u een goede verstandhouding dacht te hebben met een container klachten komt aanzetten.

Houd het hoofd koel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Ontspannen hoort er bij!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Ontspanning hoort bij een goede voorbereiding op een belangrijke taak. Vijf verschillende manieren om te ontspannen.

Het zandbakgevoel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Management

Waarom is de ene verkoper succesvoller dan de andere? Dat komt omdat topverkopers het zandbakgevoel hebben, oftewel in flow zijn. Ook u kunt in flow raken!

Zeven inzichten die tot flow leiden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Management

Pieken en dalen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De ene dag loopt alles op rolletjes, terwijl de andere dag … Ach, u kent dat wel.

Hersengymnastiek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Er zijn vier persoonlijkheidstypen: weters, bemiddelaars, ontwerpers en bedachtzamen. Identificeer tot welk type u behoort, en nog belangrijker tot welk type uw prospect behoort en doe beter en sneller zaken.

Als je niet de baas bent…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Next!

Er wordt veel geklaagd door werkende mensen. Over vergaderingen die tot niets leiden. Over service die klanten wegjaagt. Over de boekhouding, de directie of de collegas.

Vijf wegen naar meer invloed

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Next!

Klagen… of iets doen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Next!

De deadline is heilig!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: The take-charge Assistant

Als een teamlid steeds te laat is met het leveren van zijn bijdrage, pas dan wat trucjes toe.

Uw attitude telt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als uw werk niet de resultaten oplevert die u wenst of als u merkt dat de moed u in de schoenen zinkt als iets mislukt, stel uzelf dan de volgende vragen.

Herken uw klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Verkopen hangt samen met vier factoren: het product, de persoonlijkheid van de verkoper, de persoonlijkheid van de klant en de relatie tussen beiden.

Relatiemanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Als u weet wat uw vaardigheden en capaciteiten zijn en u de persoonlijkheid van uw klant goed weet in te schatten, is het eenvoudiger om

Adverterend verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Ze hebben u nooit gezien, u nooit gesproken, maar zij weten hoe ze aan u moeten verkopen. Gebruik de tactieken van adverteerders om uw verkoopstrategie te verbeteren.

Beter verkopen door:

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Versterk uw zelfbeeld

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Van verkopers wordt steeds meer verlangd: crisismanager, adviseur, bemiddelaar. De verkoper moet daarvoor sterk in zijn schoenen staan. Oppervlakkige winnaartypes zijn uit, maar wat is in?

Ja, maar…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Newsletter quality

Ook u hebt deze twee woorden vast wel eens gehoord van prospects als u hen probeerde te overtuigen van de voordelen van uw product. Wat bedoelt iemand nu eigenlijk als hij “Ja, maar..”, zegt?

Hoe wordt u een bedrijfsatleet?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Veel verkopers hebben last van stress. Wat dacht u van een manier om betere resultaten te halen en toch aan het einde van de dag genoeg energie over te hebben om nog leuke dingen te gaan ondernemen?

O jee, ik ben de draad kwijt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Een black-out kondigt zich nooit aan. Opeens is-ie er, loopt het zweet u tappelings van de rug en heeft u het gevoel dat u zo snel mogelijk het pand moet verlaten. Tips om het hoofd koel te houden.

Topprestaties leveren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De top bereiken in uw vak kunt u niet overlaten aan het toeval. Trek uw plan en handel daar naar. Onderstaand dertien punten die in ieder geval in zon plan horen.

Neem een sabbatical

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

Even helemaal tot rust komen. inspiratie en nieuwe energie op doen. Natuurlijk, u heeft een hartstikke leuke baan, toch zou u wel een tijdje er even helemaal uit willen zijn. Hoe regelt u dat?

Welke remmen blokkeren ons?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Creatief verkopen, De Verkoop Vraagbaak

Waarom worden successen als de flippo of de hotelbon door anderen bedacht en niet door onszelf? Om te weten hoe we onze creativiteit beter kunnen aanspreken onderstaand de welke remmen ons blokkeren in de verkoop.

Wek de kooplust op

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Offertes lijken soms gemaakt om vooral de kooplust niet op te wekken. Saaie opsommingen van producteigenschappen met als enige opvallende element de prijs.

Overwin uw plankenkoorts

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Over plankenkoorts is er goed nieuws en slecht nieuws. Het slechte nieuws: de kans is groot dat u er last van hebt. Het goede nieuws: u bent echt niet de enige.

Efficiënt samenwerken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Samenwerken is niet altijd even makkelijk. Echter, als u de beste resultaten wilt bereiken, noodzakelijk. Gebruik onderstaande tips om beter samen te werken.

Boks u uit de stress!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bizz

De ontwikkeling van stress bestaat uit drie stadia. Ieder stadium heeft baat bij ontspanning maar vooral beweging.

Hulp gezocht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u zichzelf profileert als een weetal, is de kans klein dat men u te hulp zal schieten. Maar iedereen heeft natuurlijk zijn beperkingen en wie op de juiste momenten hulp weet in te roepen, heeft een grote voorsprong.

Nachtmerrie of niet?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De gatekeeper - de receptionist, de secretaresse of persoonlijk assistent - kan uw beste vriend zijn, maar ook uw ergste nachtmerrie. En met een stormram komt u niet binnen, hoewel u dat op sommige dagen best eens zou willen proberen…

Bent u een uitvluchtenstrateeg?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Bewondert u anderen om hun wilskracht en vindt u van uzelf dat u over voldoende wilskracht beschikt? Vind uit of u een moraalridder of een smoezentype bent.

Van zelfbewustzijn naar zelfverwerkelijking

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Dont worry, be happy

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Twee veel voorkomende oorzaken van stress in de verkoop zijn inconsistenties in de werkwijze en gebrek aan systematisch werken.

Een pittig gesprek voorbereiden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

U staat op het punt om een gevoelig onderwerp ter sprake te brengen. Enkele tips om dit tot een goed einde te brengen.

Stress door uw baas

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Stress overwinnen, Kluwer

Er zijn altijd al chefs geweest, de een beter dan de ander. Maar wat te doen als u nu net een slechte baas hebt? Ongeacht het gedrag van uw baas, kunt u zelf veel doen om zijn gebrek aan managementvaardigheid uw stress niet te laten beïnvloeden.

Hebt u charisma?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Onderschat nooit de kracht van charisma. Wie een goede, charmante en energieke uitstraling heeft, heeft veel voor op degenen die niet over een goede uitstraling beschikt.

Zelfmanagement: ook voor u!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Zelfmanagement begint bij de kunst om optimaal om te gaan met de beschikbare tijd. En dat reikt verder dan zorgvuldig met een agenda omgaan.

De vier levensgebieden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Zorg voor balans in uw leven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Succesvol verkopen is op lange termijn alleen weggelegd voor mensen die geloven in hun product, hun onderneming en in zichzelf.

De geneugten van stress

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

In het salesvak is stress onvermijdelijk. Er zijn manieren om een positieve draai te geven aan de stress waarmee u moet leven.

Wat is uw favoriete denkstijl?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Creatief verkopen, Kluwer

Hebt u een pessimistische, emotionele of rationele denkstijl? Vul de test in en ontdek uw eigen voorkeur-denkstijl.

Stress, hoe kom je eraf?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Uw klanten schepen u af, uw mobieltje blijft maar rinkelen, uw sales manager is op oorlogspad, het papierwerk stapelt zich op en de concurrentie is moordend. Kortom, stress!

Ontstressen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Accentueer het positieve

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als de dingen niet lopen zoals u zou willen dat ze lopen, is het makkelijk om externe factoren (de economie, de markt, de concurrent, het product) de schuld te geven.

Wat is uw favoriete manier van werken?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Neigt u ernaar om u kort maar hevig in een taak te verdiepen of bent u meer het type dat zich helemaal ingraaft in de materie?

Kenmerken van een burn out

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.burnin.nl

De belangrijkste vraag bij het ontstaan van een burn out is: hoe herkent u het fenomeen?

Hoe bereikt u als verkoper wat echt belangrijk is?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rene Fiolet, DOOR Nederland in Zeist

Eén van de verworvenheden van deze tijd is de overvloed aan keuzen die we kunnen maken in onze tijdsbesteding. Tegelijkertijd is dit ook ons grote dilemma geworden. Kiezen we nog wel en zo ja, kiezen we nog wel bewust? Of doen we gemakshalve maar wat op ons pad komt?

Haal meer uit uw dag

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Veel van uzelf verwachten is een goede basis voor succes. Begin met het stellen van doelen. Houd u vervolgens aan onderstaande tips.

Geef uzelf een wake-up call

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Egbert Hoogstadt, Total Connection

Waarvoor komt u s morgens met plezier uw bed uit als u aan uw werk denkt? Of blijft u liever liggen? Een negatief gevoel zit niet alleen uzelf in de weg, maar geeft u ook door aan uw collegas.

Stemmen in uw hoofd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Salesgenie, succesvol verkopen in 100 dagen

Tijdens het afwerken van uw dagelijkse activiteiten kan het zijn dat u een stemmetje in uw hoofd hoort dat een van de onderstaande dingen zegt. Enkele saboteurs op een rijtje.

Fit, fitter, fitst!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Als u merkt dat u spanning opbouwt gedurende de werkdag, zorg dan dat u meer beweging neemt. Maar hoe?

De heeft-u-te-veel-energie-test!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Hoe is het met uw energie gesteld? Bent u een razende Roeland, een kalme Jan of een vermoei(en)de Kees? Doe de test!

De sprankelende verkoper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Perfect Presentation

Aan een alledaagse verkoper heb ik niets. Ik wil als klant gekieteld worden. Ben ik de enige? Vast niet!

Filter uw eigen negativiteit

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Egbert Hoogstad, Total Connection

Onbewust en ongewild projecteert u soms uw eigen negatieve gevoelens op de mensen om uw heen. Voorkom dit door uw eigen negativiteit te filteren in contact met anderen.

Verkeerd gedrag

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harvard Business Review

Angst voor kritiek leidt vaak tot negatief, ondermijnend gedrag. Dat is er in soorten en maten. Vijf verkeerde gedragingen op een rijtje, zodat u die in de toekomst kunt vermijden.

Ontspannen op vakantie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

U zult nog meer van uw volgende vakantie genieten als u optimaal plant. Voorwaarde is dat u een aantal stappen neemt voor uw in de auto of het vliegtuig stapt.

Op zoek naar het juiste stressniveau

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Stress kan constructief en destructief zijn, maar is altijd instructief. Positieve stress helpt u om meer uit uzelf te halen.

Los problemen op

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Of u nu verkoper, sales manager of directeur bent, u loopt tegen problemen aan. Wees voorbereid op het oplossen van problemen.

Praat uzelf uit de put

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

De manier waarop u uzelf toespreekt is bepalend voor uw stemming. Maar hoe helpt u zichzelf aan een beter humeur?

Top-tips voor stresskippen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Stress vermijden en bestrijden zit m dikwijls in kleine dingen… Een greep uit de vele mogelijkheden.

Luister naar je lijf

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Als u last van stress heeft, is het belangrijk om naar uw lichaam te luisteren en niet door te denderen totdat u een grens overgaat. Tips om de stress binnen de perken te houden.

Hoe komt u tot rust?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: HP/De Tijd

Druk, druk, druk. Zowel zakelijk als privé zijn we tegenwoordig hartstikke druk. Woorden als burn out en stress klinken ons allang niet meer vreemd in de oren. Tien manieren om tot rust te komen.

Vergroot uw werklust

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Elke verkoper heeft wel eens dagen dat het voelt alsof hij tegen de stroom in roeit. Vier tips voor een betere balans in uw motivatie en werklust.

Zonder stress geen succes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Het leven als verkoper staat vaak bol van de hectiek, werkdruk, tegenslagen, ontevreden klanten…. Hoe voorkomt u dat u overspannen raakt?

Wat motiveert?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Manager Magazin

Uit onderzoek naar arbeidsomstandigheden sprongen er tien factoren uit die een positieve impact hebben op de motivatie. Legt u onderstaand lijstje eens op het bureau van uw manager, wie weet wat het oplevert.

Omgaan met conflicten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Help uw collegas om discussies tot een goed einde te brengen door het gebruik van vriendelijke, neutrale formuleringen. Daarmee vermindert u de weerstand. Enkele tips.

Het stressdagboek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Stress Diary

Zonder stress komt er te weinig uit uw handen, maar te veel stress levert ook weinig op. Houd twee weken een stressdagboek om uw stressniveau te peilen.

Aardig zijn helpt uw carrière

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.lichaamstaal.nl

Aardig zijn op uw werk kan heel effectief zijn. Het kan u zelfs promotie opleveren. Aardige mensen krijgen nu eenmaal meer voor elkaar dan niet aardige mensen. Zes tips.

Bent u een optimist of een pessimist?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Hoe zit het met u? Bent u een rasoptimist of juist pessimistisch van aard? Doe de test en kijk tot welke categorie u behoort.

Beter functioneren door zelfinzicht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Team

In contact met lastige collegas valt heel wat onbegrip weg als u inziet waarom een ander anders reageert dan uzelf. Anderen begrijpen door uzelf beter te leren kennen dus.

Omgaan met onzekerheid

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Onrealistische verwachtingen kunnen tot gevoelens van onzekerheid en faalangst leiden. Dit zijn twee belangrijke barrières als het gaat om succesvol verkopen.

Kritiek geven op een opbouwende manier

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Of het nou gaat om een stapel werk dat op uw bureau wordt gegooid of uw collega zich niet aan zijn afspraken houdt: tijdens uw werk kunt u last van het gedrag van anderen hebben. Een stappenplan om opbouwende kritiek te geven.

Zorg voor veerkracht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Het leven is soms zwaar. Voor wie veerkrachtig is en tegen een stootje kan, is het lichter. Tips die helpen om makkelijker met tegenslag om te gaan.

`Remember me

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: New Account Selling

We leven in een wereld waarin je makkelijk ten onder gaat in de zee van naamloze gezichten en stemmen waarmee prospects worden geconfronteerd. Werk er daarom hard aan uzelf zodanig te positioneren dat zij u onthouden.

Op naar de top

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Commercieel directeur AD NieuwsMedia over sales van buiten naar binnen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Gerrit-Jan Bomhof, commercieel directeur van AD NieuwsMedia en Commercieel Manager van het Jaar 2006, is duidelijk over zaken als vernieuwing, multichannelling, herpositionering, passie en resultaten. Een gedreven people manager of, beter gezegd, ondernemer. “Sales kan van buiten naar binnen kijken”, zegt hij. Klanten dwingen dat af. “Klanten weten precies wat ze willen. En het is een uitdaging voor sales om dat door te vertalen naar de organisatie.”

Download

12 manieren voor goede manieren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power Poster door Leo Onnekink

8 adviezen om een winnaar te worden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Selling Power

7 tips om het burn out-monster te verjagen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Sales Profi

De bedrijfsatleet-test

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

7 stappen om uw doel te bereiken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Henk Janssen, Idee*Consult

Meer vrouwen in sales kwestie van open mind

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Linda Postma en Marije Sluis

Sales wordt doorgaans bestempeld als een typisch mannenberoep. Niet waar. Hoog tijd voor herbezinning en een open mind. Een pleidooi van twee vrouwelijke ervaringsdeskundigen. Volgens hen moet de keuze voor mensen niet afhangen van de (traditie binnen de) beroepsgroep of discipline; competenties moeten de doorslag geven. Het gaat niet om een ideale balans van 50/50, maar de huidige situatie kan evenwichtiger. Meer vrouwen in sales, en dan ook in hogere posities, kan een goede strategie zijn om meer omzet te genereren.

Download

8 tips om meer te bereiken met minder inspanning

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Selling Power

9 tips om een enthousiast en hartstochtelijk verkoper te worden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Nikolaus Enkelmann, Topverkopen op eigen kracht

7 tips om stress te verminderen of te vermijden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door New Management

Oud management overwinnen door moreel leiderschap

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

De huidige kenniseconomie vereist een andere managementaanpak en -stijl dan het voorbije industriële tijdperk. Moderne leiders moeten kunnen bogen op morele, integere en authentieke autoriteit binnen een kader van partnership. Dat was in het kort de belangrijkste boodschap van Stephen R. Covey, één van s werelds vooraanstaande business- en managementdenkers, op het Nationaal Salescongres 2007.

Download

6 manieren om stress te voorkomen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Management Support

6 tips om uw kans op promotie te vergroten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Management Today

7 tips om goed om te gaan met verhoogde werkdruk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Management Support

7 tips voor goede eetgewoonten onderweg

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Kant-en-klare verkooptips

Harmonie tussen werk en vrije tijd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Wilt u uw werkleven beter laten aansluiten op uw privéleven, volg dan de volgende tips op.

Wanneer bent u assertief?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Als ik nee zeg, voel ik mij schuldig

Dagelijks raken we verzeild in situaties waarin we grenzen moeten stellen, willen we niet ondergesneeuwd worden door anderen. Bent u dan assertief genoeg om voor uzelf op te komen?

Goed omgaan met stress

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Manager Magazin

Een beetje stress is oké, maar het moet niet uw leven ruïneren. Hoe te voorkomen dat stress leidt tot ziekte?

Hoe kunt u stress vermijden?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Kant-en-klare verkooptips

Druk zijn we allemaal, maar te druk moet u niet zijn. Dat gaat uiteindelijk ten koste van uw productiviteit. Vijf manieren om stress te vermijden.

10 manieren om nee te zeggen op uw werk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.leren.nl en HP/De Tijd

Vaak zegt u ja terwijl u nee had willen zeggen. Dan pleziert u de ander, maar doet u zichzelf tekort. Hoe zegt u toch nee?

Plezier in uw werk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Of u wel of geen plezier hebt in uw werk, is voor een groot deel een kwestie van hoe u er tegenaan kijkt. Door anders te denken, kunt u het een stuk leuker maken. En dat is wel zo prettig, want u bent er toch vijf dagen per week mee bezig.

Stressmanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée C.M.L. Berg, Topcursus

In de huidige jachtige tijden is stress bijna niet te vermijden. De uitvinding van de computer met al zijn mogelijkheden heeft hier zeker aan bijgedragen. Het wordt dan ook steeds belangrijker om niet overwerkt te raken en voor uzelf te ontdekken wat u kunt doen om stress tegen te gaan, om vrolijk uw werk te kunnen blijven doen.

Zorgeloos door het leven...

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

7 tips om met stresssituaties om te gaan

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Management Today

Vijf mythen over werkstress

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Happy Work is 9 to 5: How to Love Your Job, Love Your Life and Kick Butt at Work

We maken het onszelf vaak moeilijk door onze eigen overtuigingen. Zo bestaat er een aantal misvattingen over werkstress die ervoor zorgen dat we maar doorgaan met dat gejakker. Vijf mythen ontmaskerd.

Maak uw dromen waar

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Iedereen mens droomt wel eens over hoe het anders kan. Zeker als iemand ontevreden bent over zijn huidige bestaan. Maar het hoeft niet bij dromen te blijven, u kunt het roer altijd omgooien. Tips om uw droom werkelijkheid te laten worden.

Relativeren helpt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.simplifylife.nl

De waan van alledag brengt soms met zich mee dat u zichzelf voorbijloopt. Met alle gevolgen van dien. Hoe voorkomt u dat u uitgeblust raakt en op termijn uw werk niet meer goed kunt doen?

Feedback ontvangen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Feedback krijgen is belangrijk. Het zorgt ervoor dat u weet of uw omgeving tevreden is over uw functioneren. Prettig, want dan kunt u eventueel zaken aanpassen als dat nodig is. Maar hoe krijgt u feedback?

Bent u een controlfreak?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Aandacht voor detail en de wil om dingen goed te doen, zijn op zich uitstekende eigenschappen, maar niet als het ontaardt in obsessief gedrag. Want dan vormt u een probleem voor uw omgeving en uiteindelijk ook voor uzelf.

Hoe hoog is uw EQ?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Als verkoper komt u voortdurend in situaties waarin u met andere mensen moet onderhandelen. Met uw baas, met uw collegas, maar zeker met uw klanten. Dat gaat niet altijd even gemakkelijk. Hoe blijft u dan uw emoties de baas?

Bent u een workaholic?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Simplifylife

Ja, geef het maar toe: u werkt vaak meer dan goed voor u is. Hoe u weet of u een workaholic bent of dat het nog door de beugel kan? Als u aan twee of meer van de hieronder genoemde symptomen lijdt, moet u tot de ernstig gevallen worden gerekend worden! De symptomen van een workaholic op een rij.

7 tips om werkstress te voorkomen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door www.simplifylife.nl