SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management 2009/1

Zorg dat je je praktisch en tastbaar onderscheidt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Menco Erenst

Nagenoeg iedere ondernemer weet dat je moet concurreren op basis van onderscheidend vermogen. Dan is het toch bijna paradoxaal dat vrijwel niemand in staat is om hiervan een specifieke omschrijving te geven. Onderscheidend vermogen, wat is dat eigenlijk? Wilt u optimaal profiteren van uw meerwaarde, dan moet u één en ander precies kunnen benoemen en naar uw klanten toe onderbouwen. Een praktische checklist, ©MENCOS VALUE, biedt de helpende hand bij het definiëren van uw onderscheidend vermogen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klantenwerving over een andere boeg

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

Het begint bij tekst en fotos en resulteert in drukwerk. Edge Pre media heeft zich als grafisch bedrijf gespecialiseerd in het adviseren en faciliteren van het hele grafische communicatie- en publicatietraject. Kortom, het hele proces vanaf het moment dat de teksten geschreven en de fotos geschoten zijn tot het moment dat het geheel wordt gedrukt. Tom Meijer is marketing- en salesdirecteur van het bedrijf en was vanaf het prille begin nauw betrokken bij Edge. “We hadden een speciale niche op het oog: prepress voor het hoogste segment binnen de reclame-industrie.”

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“Mijn core business is relatiemanagement”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de in 2004/2005 geïntroduceerde masterclass terug op deze opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Rens Zwart, regional sales manager van Bredel, praat over het belang van zelfreflectie, de waarde van persoonlijke vorming en de diversiteit van zijn functie.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ga er extra tegenaan!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk

De economie krimpt. Fabrieken halveren hun productie. Banken liggen aan het infuus. In elke franje aan kosten wordt gesneden. Personeelstops zijn aangekondigd. De overheid eist transparantie van inkomsten. Sinds afgelopen najaar is het weer eens zover: zwaar weer. De vraag die resteert, luidt: Wil het echte sales team opstaan? Vakmagazine Sales Management steunt u in deze barre tijden met een reeks artikelen over hoe u anno 2009 uw sales succesvol kunt managen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Van single product naar total solution

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Martijn Laar & Lotte van der Veer

Schaalvergroting, een verschuivende inkoopmacht en outsourcing aan de klantzijde stellen tal van nieuwe eisen aan de verkopende partij. Voor sommigen is het ontwikkelen tot de positie van total solution provider de oplossing om de machtsbalans in evenwicht te houden en goede commerciële kansen te waarborgen. Aan de hand van cases in facility services kunnen we zien aan welke nieuwe eisen verkooporganisaties moeten voldoen willen ze de stap maken van single product verkoper naar serieuze total solution provider.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“Geloofwaardigheid beste salesargument”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

In deze tijden van hevige financiële crisis schudt de bankwereld op haar grondvesten. En in haar kielzog de hele economie. Spaarders en beleggers raken de draad kwijt, ook degenen die niet zo vooruitstrevend waren hun geld in IJsland onder te brengen. Voor menigeen zal de verleiding groot zijn het geld dan maar weer veilig in een ouwe sok te stoppen. Verstandiger is het wellicht de spaarcenten op een rekening van de ASN Bank te zetten. Want crisis of niet, het is een bank die tegen alle verdrukking in groeit. Een voorbeeld van hoe duurzaamheid loont. En verkoopt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“Oh my god...Brad Pitt!”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

Boeiende presentaties. Een (immer) actueel thema. Enthousiaste deelnemers. Verbeterpunten. Achtergronden. Tal van leermomenten. Veel stof tot nadenken en doordenken. Herkenning. Concrete handvatten om aan de slag te gaan. Gezellig netwerken. Aldus het resumé van het Nationaal Salescongres 2008. Bewust anders dan in het jaar daarvoor, en juist daardoor wederom een memorabele mijlpaal, in een net zo geanimeerde, aanstekelijke sfeer.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“Dicht het gat tussen verkoop en inkoop”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Zowel inkopers als verkopers richten zich te vaak op kortetermijnresultaten. Heel verklaarbaar, want zo zijn ze opgeleid en zo worden ze in hun organisatie ook vaak aangestuurd en afgerekend. Toch zou het voor beide partijen beter zijn om te kiezen voor een transparante samenwerking, waarin het delen van informatie centraal staat. Met doelstellingen op langere termijn. “De contacten tussen verkoop en inkoop zijn geen strijd met louter winnaars en verliezers. Je kunt ook allebei sterker uit de strijd komen”, aldus een consultant die zich in de materie heeft verdiept.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.