Sales Power 2007/1-2
Hoe gaat u belangst te lijf?
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Michel Hoetmer, SalesQuest
endif; ?>
Sommige verkopers gaan liever naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling dan een koud acquisitiegesprek via de telefoon te voeren. De meeste verkopers hebben op de één of andere manier last van belangst. Hoe overwint u uw belangst?
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.
Vertrouwen hebben in anderen
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harvard Business Revies
endif; ?>
Een verkoper is stukken productiever als er op zijn afdeling vertrouwen heerst. Zowel onderling als naar de manager toe. Toch is het hiermee slecht gesteld. Welke factoren spelen een rol bij het hebben van vertrouwen?
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.
De emoties van de klant
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power
endif; ?>
Angst en bezorgdheid zijn onprettige emoties en blokkeren de verkoop. Het is dus zaak dat u deze emoties vroeg onderkend en ze vervolgens wegneemt bij de klant. 14 Technieken voor u op een rij.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.
Persoonlijkheidstype van de klant
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verstand van de klant
endif; ?>
Het heeft voordelen als u kunt herkennen welk persoonlijkheidtype een klant heeft. Waarom? Omdat u de klant dan beter begrijpt en beter weet wat zijn behoeften zijn. Natuurlijk is een klant niet uitsluitend één type, maar de basiskenmerken van een type zijn wel aanwezig. Doe uw voordeel met deze wetenschap.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.
7 tips om met stresssituaties om te gaan
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Management Today
endif; ?>
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.
De regels van het brainstormen
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Business Week
endif; ?>
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.
Opvolgtechnieken die werken
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power
endif; ?>
De kosten van het niet opvolgen van een lead zijn gelijk aan het verliezen van de order. Als een prospect genoeg interesse heeft en belt of schrijft voor informatie, is het ronduit dom om geen contact te leggen met deze persoon.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.
De klant als partner
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Het Financieele Dagblad
endif; ?>
Waarom zou een bedrijf zelf alles moeten bedenken als het om het ontwikkelen van producten gaat? Maak gebruik van de kennis van uw klanten, zij zijn per slot van rekening de gebruikers van uw producten.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.
Meer productlijnen verkopen
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Natuurwetten in de verkoop
endif; ?>
Hoe beter u uw bedrijf presenteert bij uw relaties, hoe meer productlijnen u kunt verkopen aan deze relaties. U doorloopt een aantal stappen om uiteindelijk te komen tot meer orders. Doorloop de volgende fasen.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.
Definieer uw klant
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.selling.selling.com
endif; ?>
Praten over klanten is inherent aan het verkoopvak. Als twee of meer verkopers met elkaar in gesprek zijn, gaat het vrijwel automatisch over de klant en de typering van de klant.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.
Dat %$#-bedrijf een award!?
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman
endif; ?>
Jan Verkoren Verkoper van het Jaar. Foppen Fotoservice Winkel van het Jaar. U kent die berichten wel, in de vakbladen. Ik glimlach erom. Tot ik de prijswinnaar persoonlijk ken, of er zaken mee doe. En vaak word ik dan zó boos. Zo onterecht als zon prijs vaak is.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.
Wanneer moet u op een tegenwerping reageren?
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:
endif; ?>
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.
Tegenwerpingen elimineren
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Overtuigend communiceren van Jan L. Wage
endif; ?>
Verkopen begint pas bij een tegenwerping. Iedere tegenwerping is een verkoopkans en verkoopkansen zijn in vergelijking met de sport scoringskansen. Net als in een voetbalwedstrijd komen er scoringskansen voor die vaker niet dan wel worden benut.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.
Een goede verkoper
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée G.M.L. Berg - www.TopCursus.nl
endif; ?>
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.
De klant beïnvloeden
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Trends
endif; ?>
Het is niet de kunst om gelijk te hebben, maar om gelijk te krijgen. U kunt invloed uitoefenen op het denken en het gedrag van de klant. Maar hoe zorgt u ervoor dat u de klant overtuigt?
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.