SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2006/12

Strategieën voor upselling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u het verkoopgesprek niet ingaat met het idee van upselling, laat u kansen liggen. En dat is niet slim. Bereid u uzelf dan ook goed voor. Vier punten die u voor uzelf duidelijk moet hebben.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Netwerken op de juiste manier

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sigma

Hoe wordt u een goede netwerker? Het begint allemaal met de juiste grondhouding: bereid zijn om voorwaardelijk informatie te delen met anderen. Als u alleen maar neemt en niet geeft, bent u namelijk snel uit-genetwerkt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De tien e-mailgeboden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harvard Communications Update

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Meetbare resultaten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Zelfs de meest ervaren verkoper kan niet alleen op zijn intuïtie en zijn verkoopvaardigheden vertrouwen. Een goede voorbereiding op het verkoopgesprek is dan ook onmisbaar.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een nieuwe collega inwerken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Management

Vaak schiet het goed inwerken van een nieuwe college er bij in wegens tijdgebrek. Jammer, want iemand die niet goed ingewerkt is, kan niet optimaal presteren. Bereid het inwerkprogramma daarom goed voor, dat voorkomt desillusie bij de nieuwe medewerker en vergroot de kans op succes.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

7 manieren om de klant gerust te stellen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Telefonisch prospecteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het vertrouwen van de klant ondermijnen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: S&MM

Het is opvallend hoe zelfdestructief sommige bedrijven met hun klanten omgaan. Ze sturen een bombardement aan irrelevante informatie, informeren ze niet tijdig over nieuwe garanties en service en belonen alleen nieuwe klanten met kortingen. De top 10 van de meest trefzekere manieren om het vertrouwen van de klant in uw onderneming te ondermijnen:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Samenwerken met marketing

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

De marketing- en salesafdeling zijn van elkaar afhankelijk. Helaas is dat nog niet tot iedereen doorgedrongen die zijn boterham verdient in deze beroepen. Sterker nog, vaak bestaat er een slechte relatie tussen beide afdelingen. Teken de vrede om tot betere resultaten te komen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tegendraadse collegas

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

In ieder verkoopteam heb je ze: dwarsliggers. Collegas die absoluut niet willen mee- werken, die altijd overal tegenin gaan. Dat levert problemen op voor een goede samenwerking. Hoe verandert u dat?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Betere leads genereren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: S&MM

Wanneer hebt u voor het laatst uw prospectlijst opgeschoond? Suggesties voor een grote schoonmaak.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bevroren contacten opwarmen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: S&MM

Bent u het contact verloren met een prospect die u als goed kwalificeerde? Tips om de relatie te herstellen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ontwapen!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Of ik niet wil internetten en bellen in één pakket. Het internetplusbellenreclameoffensief was nu ook per telefoon mijn huis binnengedrongen. Een meneer van mijn internetprovider Planet hield me voor dat ik maar liefst tien euro per maand goedkoper uit zou zijn. Ik moest alleen een ander modem. En dat kreeg ik gratis.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zorgeloos door het leven...

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Stressmanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée C.M.L. Berg, Topcursus

In de huidige jachtige tijden is stress bijna niet te vermijden. De uitvinding van de computer met al zijn mogelijkheden heeft hier zeker aan bijgedragen. Het wordt dan ook steeds belangrijker om niet overwerkt te raken en voor uzelf te ontdekken wat u kunt doen om stress tegen te gaan, om vrolijk uw werk te kunnen blijven doen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Behoeften achterhalen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een nieuwe werkkring

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Het is zover. Strak in het pak, keurig om half negen staat u op de stoep bij uw nieuwe werkgever. Vol enthousiasme om aan uw nieuwe taak te beginnen. Wat gaat u zelf doen om van deze baan een succes te maken?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.