SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2006/9

Inkooptechnieken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée G.M.L. Berg, TopSales bv

Een goede inkoper zal zijn inkooptechnieken inzetten om het de verkoper zo moeilijk mogelijk te maken, en ervoor te zorgen dat hij met de best mogelijke deal uit de onderhandelingen te voorschijn komt. Wat te doen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Prospecting met e-mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: S&MM

E-mail is een fantastisch middel om prospects te benaderen, mits u het goed gebruikt. Mailen naar alles adressen in uw bestand omdat niet geschoten altijd mis is, is niet te bedoeling.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het BOB-model

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Omgaan met lastig vergadergedrag

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Het is uw beurt om de vergadering voor te zitten. Hoe voorkomt u dat oeverloos gesproken wordt over irrelevante onderwerpen door de stokpaardberijder? Of dat de clown maar niet serieus wil worden? Herken de typen vergaderaars, zodat u hierop in kunt spelen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tijdloze afsluitingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Goed afsluiten is belangrijk, anders kan het maar zo zijn dat u zonder order het pand weer verlaat. Door de jaren heen zijn er afsluitingen ontstaan die hun waarde bewezen hebben. Twaalf tijdloze afsluitingen op een rij.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Pimp uw cv: wel of niet?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

U ziet een advertentie staan voor een leuke nieuwe baan. Het bedrijf spreekt u aan en ook uw werkervaring sluit aardig aan bij wat er gevraagd wordt. U besluit om ervoor te gaan. Hoogste tijd dus om uw cv eens kritisch te bekijken en te updaten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

7 tips voor een goede salarisonderhandeling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Management Support

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Als de telefoon gaat

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée G.M.L. Berg - www.TopCursus.nl

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De laatste indruk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Dagelijks Beleid

De laatste indruk blijft hangen. Dat geldt zeker voor een presentatie. Sluit uw voordracht dan ook succesvol af met een geanimeerde discussie. Ervaren sprekers oefenen zich in de discussie na afloop.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Positief omgaan met missers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Kant-en-klare verkooptips

Als het niet lukt om een afspraak te maken, de order binnen te slepen of als de onderhandeling over de prijs niet goed afloopt, kunt u dat als een misser zien, maar ook als iets positiefs.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Uhhhh, hoe heet u ook alweer?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Step by Step Consulting

Uw klanten en zakenrelaties bij hun naam kunnen noemen is een belangrijke vaardigheid. Toch zijn er veel mensen die problemen hebben om de namen van andere personen te onthouden. Onderstaande tips kunnen u helpen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klanten ontvangen op uw werk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.omgangsvormen.com

Uw prospect komt bij u op kantoor. U spreekt elkaar voor het eerst in levende lijve. Wat is dan de juiste manier om hem te ontvangen? Hoe begroet u elkaar? Wat doe u met jas, tas, plu? En wat doet u echt niet?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Eigenschappen versus voordelen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Kent u het verschil tussen een producteigenschap en een productvoordeel? Simpel geformuleerd is een eigenschap dat wat uw product doet, een voordeel datgene dat het voor de klant doet.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Lousy seller

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

In eBay-termen ben ik eerder een excellent buyer dan een great seller AAA+. Of hoe al die miljoenen kopers en verkopers op de wereldwijde marktplaats elkaar ook feedback geven. Openlijke feedback, want op het web is je reputatie 100 procent transparant. Voor topverkopers op eBay die elke maand veel objecten verkopen en een hoge feedbackscore hebben (98 procent positief of beter) hanteert eBay al de officiële aanduiding PowerSeller.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gun uw concurrent verliesgevende klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Herman Meijer, Contour Training & Coaching

Hoeveel klanten in uw organisatie kosten eigenlijk geld in plaats van dat ze bijdragen aan de winst? Iedere organisatie - ongeacht in welke sector of branche men opereert - heeft er mee te maken. Bedrijven die dit nauwkeurig hebben onderzocht, kwamen tot verrassende uitkomsten en hebben vervolgens hun beleid daaromtrent aangepast.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De klant als vriend

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SMM

Waarom is op vriendschappelijk voet met de klant omgaan belangrijk?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Succes met AIDA

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De ene verkoopbrief is de andere niet. Schrijf een succesvolle verkoopbrief door gebruik te maken van de AIDA-formule.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.