SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management maart 2007

De consument naar de vakhandel brengen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Irene Herbers

Johnny Loco heet een nieuw merk dat handelt vanuit een gevoel. Het betreft een paraplumerk dat producten zoekt, ontwikkelt en lanceert die een ontspannen levenshouding onderstrepen. Oprichter Arnaud van der Vecht en strategisch partner Frank Spackler lieten zich inspireren door de ontmoeting met een bijzondere levensgenieter. Samen met Martijn Wigmans, jarenlang manager sales en marketing bij ONeill en eveneens partner van het gevoelsmerk, proberen ze een filosofie om te zetten in concrete producten: "Johnny Loco staat voor de pauzeknop van het leven."

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Meer impact door weghalen eigen barrières

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger en Geo van Dam

De mentale krachttraining van EFFEQT leert deelnemers maximaal te presteren onder spanning en druk. Dit gebeurt vanuit een nieuw, onorthodox concept met betrekking tot presteren en leren. Deelnemers leren hun potentiële kracht, hun mentale ruis en de invloed daarvan op het eigen presteren ontdekken. Met zichtbare effecten: meer zelfvertrouwen, meer controle, beter contact, meer voldoening en betere resultaten. Reacties vanuit drie verschillende deelnemende bedrijven.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Transactionele wordt conceptmatige verkoop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn actief in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salesaanpak. Remko Westra, regiomanager Verkoop van De Goudse verzekeringen: "Waarom wil de klant met ons zakendoen? We gaan steeds meer van transactionele verkoop op polisniveau naar conceptmatige verkoop, waarbij het verzekeringsproduct onderdeel uitmaakt van het advies."

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Met creativiteit kom je overal

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

“Je kunt beter spijt hebben van iets dat je hebt gedaan, dan spijt van iets dat je niet hebt gedaan…” Motto voor een opmerkelijk boek over creativiteit in de breedste zin van het woord. Het laat zien wat creatief zijn kan betekenen en vooral wat het kan bewerkstelligen. Met Springplank naar Creativiteit geeft auteur Ton Planken tips hoe je door creatief denken en doen de wereld ook anders kunt bekijken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De meerwaarde staat centraal, niet de prijs

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harrie van Heck

Niemand betaalt graag te veel. Maar wat is een juiste prijs? Welke dynamiek gaat er schuil achter het kopen van een product of dienst en de acceptatie van of de onderhandeling over de prijs? Welke invloed heeft ons brein op het verkopen van de juiste prijs? Waar let een klant op als het gaat om toegevoegde waarde? Antwoorden op deze vragen geven managers handvatten om verkopers meer te laten verkopen tegen de beoogde (en begrote) prijs.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Diensten aanbieden die bij elkaar passen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Wie een prachtig product heeft, laat er creatieve marketeers op los en bouwt er een sterk merk omheen. Tegelijkertijd mag de salesdiscipline vakkundig de verkoop ter hand nemen. Maar wat als je al een sterk merk hebt of bent en er vervolgens een nieuwe loot aan vastknoopt? Hoe breng je die nieuwe producten dan met de bekende reputatie aan de man? Dat is de uitdaging voor Randstad HR Solutions.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.