SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2003/6

In 7 stappen naar de verkoophemel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Kant-en-klare verkooptips, Kluwer

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe spreekt u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Wanneer was u voor het laatst bewust bezig met uw stijl van verkopen? Het ligt voor de hand dat er vanzelfsprekendheden sluipen in de routine van alledag.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bent u alleen maar geloofwaardig als u iets nieuws vertelt?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, uitgeverij Academic Service

Deze opvatting heerst vooral in academische kringen waar sprekers deelnemen aan congressen om hun nieuwtjes te openbaren. Hoe verteerbaar is dat allemaal, en is dat zo functioneel in de zakelijke wereld, laat staan op andere gebieden?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Upselling-strategieën

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Klanten weten niet altijd wat het beste voor hen is. Om de klant zo goed mogelijk te kunnen helpen is het belangrijk om te weten met welk type u te maken heeft. Bij upselling zijn er vier persoonlijkheidstypen te onderscheiden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Meer en beter verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Upselling is de term voor het verkopen van een duurder product dan waar de klant oorspronkelijk voor had gekozen. Upselling is geen manipulatieve techniek maar een manier om klanten die meer willen op de juiste manier te bedienen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geven levert u iets op

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Bijna iedereen weet dat het zaliger is om te geven dan te nemen. Wat kunt u zoal geven aan uw klanten?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Voorbeeld van een offerte

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Handboek Sales Coaching, W.J. Seip

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De onweerstaanbare offerte

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Handboek Sales Coaching, J.W. Seip

Het blijkt dat het schrijven van een pakkende offerte een moeilijke aangelegenheid is. Als uw gesprekspartner u vraagt om een offerte dan is dit een duidelijk koopsignaal. Hoe maakt u uw offerte onweerstaanbaar?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De vijf Ds van succes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Natuurlijk wilt u een topverkoper worden of blijven. Gebruik onderstaande vijf Ds om uw doel te bereiken of uw positie vast te houden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het getuigschriften-ABC

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het juiste getuigschrift

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Een topverkoper van een bedrijf dat zijn buitendienst afdankte, kreeg een prachtig getuigschrift, zo leek het. Maar anderhalf jaar en 174 sollicitaties later bleek dat toch iets anders te liggen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Contact met de klant!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Intuïtief verkopen is te leren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Intuïtief verkopen

71% Van de aankopen wordt bepaald door emotionele factoren. Intuïtief verkopen geeft de gelegenheid om juist deze emotionele aspecten bij een klant aan te spreken. Hoe gaat u hierbij te werk?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Passeer de gatekeeper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonisch acquireren

Een van de eerste horden op weg naar het daadwerkelijke telefoongesprek met uw contactpersoon is de gatekeeper. Enkele praktische tips om het antwoord geen interesse te voorkomen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een goede telefonische luisterhouding

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonische vaardigheden in 3 stappen, Sales Memos

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hardlopen op één been

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonische vaardigheden in 3 stappen, Sales Memos

Het niet zien van uw gesprekspartner maakt telefoneren nu juist zo spannend. Het lijkt wel hardlopen op één been. U moet dit gemis compenseren door actief luistergedrag.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Mag het ietsjes minder?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Martijn Jacobs

“Kunt u niet iets van de prijs afdoen?” Ik heb een klant aan de lijn die ons product (trainingen) te duur vindt. “Jazeker, dat kan.” “Dat kan?” zegt de klant verrast. “Jazeker, hoeveel wilt u ervan afhebben?” Het is even stil aan de andere kant van de lijn. Dan begint de klant weer te praten. “Uh … ik dacht … eh …drieduizend euro.” Hij klinkt aarzelend, ongemakkelijk. “Drieduizend euro? Dat kan. Een ogenblik graag, ik moet even iets tegen de lezers van mijn column zeggen.”

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het klachtenlogboek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Checklist klachtenbehandeling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klachten: demonen of engelen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Michel Hoetmer, SalesQuest in Hoofddorp

Er wordt wel eens beweerd dat klachten kansen zijn. Leuk zon uitspraak, maar wat kunt u er mee als u een klant aan de lijn hebt die door het lint gaat? Helemaal niets! Maar al te vaak zijn er alleen maar verliezers. De vraag is wat u er aan kunt doen om klachten te voorkomen en als de klant toch met klachten komt, hoe u er effectief mee omspringt?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zorg voor energie bij uw collegas

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Haal meer uit uw dag

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Veel van uzelf verwachten is een goede basis voor succes. Begin met het stellen van doelen. Houd u vervolgens aan onderstaande tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.