SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2002/9

7 wenken om met precisie te communiceren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkopen bij tegenwind

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: John Boom, DOOR Nederland in Zeist

Wat kan een verkoper doen als het in de markt een beetje tegenzit? Er voor de volle honderd procent tegenaan gaan! Juist als de markt onder druk staat en de concurrentie zwaar is, moet alles uit de kast worden gehaald om de targets te halen. Dan moet er pas echt verkocht worden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zorg voor balans in uw leven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Succesvol verkopen is op lange termijn alleen weggelegd voor mensen die geloven in hun product, hun onderneming en in zichzelf.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Beoordeel uzelf

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Bij een eerste indruk gaat het niet alleen om kleding. Haardracht, manieren en accessoires maken evenzeer deel uit van de eerste indruk.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak er geen kruisverhoor van

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Topverkopen op eigen kracht, De Verkoop Vraagbaak

Te veel op de klant afgevuurde vragen maken hem wantrouwig, het is ten slotte geen kruisverhoor. Een overzicht van verschillende soorten vragen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe vergroot u uw zakelijke kansen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De vakbeurs als snoepwinkel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

In veel opzichten is een vakbeurs voor de verkoper wat een snoepwinkel voor het kind is. Waar anders kunt u honderden potentiële klanten in zo korte tijd ontmoeten op één plek?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Liefde op het werk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SAM Advanced Management Journal

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Problemen op de werkplek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Hebt u ook een sales manager die zegt verantwoordelijkheid bij u neer te leggen, maar ondertussen in uw nek hijgt of u het wel goed doet? Wat te doen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verhoog uw salaris

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

Vindt u dat uw salaris omhoog moet op basis van uw geleverde prestaties? hoe zorgt u ervoor dat u krijgt wat u wilt?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Is e-mail een stoorzender?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak

Commerciële e-mail wordt niet snel geaccepteerd door de ontvanger. Het kan een stoorzender zijn als uw klant tijdens zijn werk ineen uw e-mail in beeld krijgt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Communiceer met metaforen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management met metaforen

Een metafoor helpt bij het verduidelijken van uw stelling. Op creatieve wijze maakt u aan anderen duidelijk wat u bedoelt. Als spreker bent u een interessant persoon, want u laat uw toehoorders buiten hun bestaande denkkaders treden. Drie metaforen op een rijtje.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Creatief terugbellen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De top 10-irritaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Pakkende gespreksopeningen, Kluwer

Bij telefonische verkoop geldt een aantal regels. Dat niet iedere verkoper die hanteert blijkt uit onderstaande irritaties. Hang ze aan de muur zodat u ze kunt vermijden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Telefonische verkoopvaardigheden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.salesquest.nl

Klanten zijn druk aan het werk en zitten niet op uw telefoontje te wachten. Bedenk dat de eerste paar seconden van het gesprek bepalend zijn voor het vervolg. Tien tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het dierlijk instinct

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Martijn Jacobs

Een opdracht binnenhalen. Een klant aan de haak slaan. Je vastbijten in een klant.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

10 afsluittips

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Doeltreffend afsluiten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim Muys, Muys Management Center in Breda

Veel verkopers denken nog steeds dat de afsluiting van een verkoopgesprek plaatsvindt aan het eind. Maar steeds meer verkopers komen erachter dat de afsluiting al veel eerder plaats vindt. Soms zelfs aan het begin. Een praktijkvoorbeeld.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Omgaan met kritiek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak uw klanten blij

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Vraag een willekeurige verkoper hoe het gesteld is met zijn service en het overgrote deel zal melden dat er fantastische service wordt geleverd. Maar wat bedoelen ze daar dan precies mee?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.