SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2002/7-8

7 tips om een goede leider te worden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Quality Progress

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Pro-actief werken stelt de klant centraal

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Cees van Werkhoven, DOOR Nederland in Zeist

“Ik doe het toch goed! Wat zou ik nog moeten leren? Ik werk al 25 jaar als verkoper. Ik ben in staat om mijn schoonmoeder grasmatten te verkopen terwijl ze geen tuin heeft! Laatst zei een klant nog: Wat fijn dat ú onze account manager bent!”

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gouden klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bizz

De ene klant is de andere niet. En hoewel zowel de goede als de slechte klanten geld in het laatje brengen, doet u er goed aan ze snel van elkaar te onderscheiden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Argumenteren, hoe doet u dat?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Winnend omgaan met tegenwerpingen, Kluwer

Relevante zakelijke argumenten zijn er in verschillende vormen. Een aantal voor u op een rijtje gezet.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat te doen bij beursdeelname?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Begrijp de beursbezoeker

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Meedoen aan een beurs vraagt om een goede voorbereiding. Bepaal uw doel(en) en prepareer aan de hand daarvan een aantal vragen om de aandacht van de bezoekers te trekken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Inspirerende ideeën voor een relatiegeschenk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

Uitgekeken op het jaarlijkse kerstpakket als relatiegeschenk? Het kan ook anders, dus doe u voordeel met onderstaande tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bouw opnieuw krediet op

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Vertrouwen winnen na een conflict

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U bent op bezoek geweest bij een klant die een ernstig conflict met uw voorganger had. Het gesprek is zeer onaangenaam verlopen en u verlaat het pand met ernstige twijfels over de vraag of u ooit nog zaken zult doen. Hoe kunt u het tij keren?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Mobiele telefoonetiquette

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Excellent telefoneren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Quality Support

Uit onderzoek is gebleken dat de bedrijven die het best telefonisch bereikbaar waren, duidelijke afspraken hadden gemaakt. Hoe gaat dat bij u in het bedrijf? Een checklist.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Beter omgaan met ja ma…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Luisteren is geen passieve bezigheid. Het vraagt concentratie en betrokkenheid. De goede luisteraar stimuleert mensen om hun eigen ideeën en opinies te uiten zonder dat ze onderbroken worden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het onderwerp

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak, Pakkende gespreksopeningen

Natuurlijk moet het onderwerp uw klant boeien, anders haakt hij af. Zorg er dan ook voor dat:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wees een goede luisteraar

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak, Pakkende gespreksopeningen

Luisteren is een van de zwaarste communicatiemiddelen, zeker voor een verkoper. Het gaat er niet alleen om dat u geluid opvangt, maar u moet ook tussen de regels door horen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De vier levensgebieden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zelfmanagement: ook voor u!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Zelfmanagement begint bij de kunst om optimaal om te gaan met de beschikbare tijd. En dat reikt verder dan zorgvuldig met een agenda omgaan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het verkoopkompas (4)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Arnold Steenbeek, Nieuwe Dimensies in Eemnes

Het verkoopkompas bestaat uit de onderdelen: contact, analyse, presentatie en afsluiting. In deze laatste aflevering komt de afsluiting aan bod.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een luisterend oor

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kijk uit voor tijdverslinders

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Hebt u ook wel eens het gevoel dat uw werkdag voorbij is gegaan zonder dat u dat gedaan hebt wat u wilde doen? Gebruik de volgende tijdmanagementtips om efficiënter met uw tijd om te gaan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.