Sales Power 2001/3
Verhoog uw klantenbinding
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Erik van Vooren endif; ?>Ruim negentig procent van de omzet van dit jaar is afkomstig van bestaande klanten. Deze ijzeren marketingwetten gelden zowat in alle sectoren. Toch wordt doorgaans weinig in bestaande klanten geïnvesteerd.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Goede klachtoplossing begint met herkennen van gedrag
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Petra Kerrebijn endif; ?>Vroeg of laat krijgen we er allemaal mee te maken. Een klant met een klacht. Deze klant verwacht iets van u. Of eerder van de organisatie waar u voor staat. Een klacht geeft u de kans om het morgen beter te doen dan vandaag. Het geeft u de kans om de bestaande relatie te bestendigen. Mits u de klacht naar tevredenheid weet op te lossen.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Beter verkopen door:
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?> U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Adverterend verkopen
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?>Ze hebben u nooit gezien, u nooit gesproken, maar zij weten hoe ze aan u moeten verkopen. Gebruik de tactieken van adverteerders om uw verkoopstrategie te verbeteren.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Relatiemanagement
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Sales Profi endif; ?>Als u weet wat uw vaardigheden en capaciteiten zijn en u de persoonlijkheid van uw klant goed weet in te schatten, is het eenvoudiger om
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Herken uw klanten
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Sales Profi endif; ?>Verkopen hangt samen met vier factoren: het product, de persoonlijkheid van de verkoper, de persoonlijkheid van de klant en de relatie tussen beiden.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Fax de feiten
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?>Ooit te maken gehad met een beslisser die ondanks herhaalde telefoontjes niet reageert? Probeer dan eens de volgende tip:
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Pas uw gedrag aan
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?> U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Verkopen aan een zelfzuchtige klant
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?>Iedere persoonlijkheid is er een, maar sommige zijn een echte uitdaging. Neem de egoïst. Hij weet alles beter, heeft altijd gelijk en maakt nooit een fout. Streel zijn ego en de egoïst is als was in uw handen.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Een persbericht opstellen
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?> U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Snel reageren op mail
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Sales Profi endif; ?>Wat doet u als een prospect reageert op uw mail?. Hoe lang duurt het voordat hij antwoord krijgt? Reageer het liefst nog dezelfde dag en houd daarbij de drie Bs in gedachten.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Verover uw lezer!
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?>Een goede zakelijke brief bevat, net zoals een goed gerecht, de juiste ingrediënten. Pas dan krijgt uw brief de aandacht die het verdient.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Kent u de team-spelregels?
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Sales Profi endif; ?>Wie in de buitendienst werkt, vergeet snel dat er ook zoiets als een interne klant is. Wie klantgerichtheid hoog in het vaandel heeft, past deze uitgangspunten ook toe op de interne organisatie. Bijna iedereen is tegelijkertijd klant en leverancier. Hoe goed bent u in deze rollen?
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Hoe ontwikkel je een neus voor prospects?
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?> U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Prospecting: een kwestie van consequent zijn
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?>Het genereren van nieuwe prospects is eenvoudiger als u weet waar te beginnen. Maar welke wegen bewandelt u om ze te vinden?
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Succesvol telefonisch nieuwe klanten werven (3)
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Sander Verheul endif; ?>In het derde deel van deze serie wordt aandacht besteed aan de behoefteverkenning. De behoefteverkenning is de fase waarin u zoekt naar mogelijke raakvlakken tussen het aanbod en de wensen van de klant. In feite speurt u in deze fase, samen met de klant, naar een reden om te kopen. Vragen stellen dus!
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Non-verbale signalen van de klant
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Klantgericht Denken & Doen endif; ?>Uw gesprekspartner voelt zich geïntimideerd, overrompeld of overvallen als hij de volgende gedragingen vertoont:
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Kwalificeer uw prospect
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?>Het is uw doel om professioneel te verkopen. Daarom bepaalt u wat de behoeften van de prospect zijn, u biedt maatwerk in oplossingen en u komt tot zaken zo gauw zich de gelegenheid voordoet. Zeven tips om uw prospect te kwalificeren.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.