Sales Power 2001/2
Consulterend verkopen, maar hoe?
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: endif; ?> U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Ken uw concurrenten
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?>Als u op een nichemarkt opereert, is het vanwege de omvang relatief eenvoudig om de markt door en door te leren kennen.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Klantwaarde als succesfactor
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: endif; ?>Als u wilt weten wat de toegevoegde waarde van uw bedrijf voor de klant is, moet u weten wat de klant echt wil.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Koester uw klanten!
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Jaap Bron endif; ?>In de verkoop gaat het er eigenlijk niet om hoe hard u werkt, maar vooral hoe slim u de zaken aanpakt. Een actieve, domme verkoper richt veel schade aan. Een slimme (en dus luie) buitendienstman brengt veel meer rendement naar binnen. In de verkooppraktijk betekent dit dat het koesteren van bestaande klanten leidt tot een moeiteloze continue winstgroei. Uw bestaande klanten vormen uw dankbaarste en meest succesvolle bezit. Maar hoe zet u dat dan om in keiharde guldens?
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Uw attitude telt
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?>Als uw werk niet de resultaten oplevert die u wenst of als u merkt dat de moed u in de schoenen zinkt als iets mislukt, stel uzelf dan de volgende vragen.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.De deadline is heilig!
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: The take-charge Assistant endif; ?>Als een teamlid steeds te laat is met het leveren van zijn bijdrage, pas dan wat trucjes toe.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Klagen… of iets doen
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Next! endif; ?> U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Vijf wegen naar meer invloed
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Next! endif; ?> U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Als je niet de baas bent…
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Next! endif; ?>Er wordt veel geklaagd door werkende mensen. Over vergaderingen die tot niets leiden. Over service die klanten wegjaagt. Over de boekhouding, de directie of de collegas.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Hoe het niet moet
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Sales Profi endif; ?> U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Lever op tijd!
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Sales Profi endif; ?>Verandering in de levertijd is voor veel klanten een emotionele aangelegenheid; er was gerekend op iets en dat gaat niet door. Voorkom dat dit tot problemen leidt door goed te communiceren.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Lichaamstaal
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Communication Briefings endif; ?>Goede verkopers wachten tot hun prospect rijp is voor een succesvolle afsluiting. Let op deze lichaamstaal:
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Help, een hoge piet in de zaal!
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Tips & Advies Verkoop endif; ?>Voelt u zich ook wel eens ongemakkelijk als u bij een verkoopgesprek ziet dat de grote baas aanwezig is? Wapen u met onderstaande tips.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Omarm de klagende klant
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Management Team endif; ?>Complete verdedigingslinies worden opgeworpen tegen klagende klanten. Helemaal fout. Als geen ander weten zij wat er mis is met uw product en ze willen het u nog gratis vertellen ook.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Kritische maatstaven
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?>Check regelmatig uw prestaties aan de hand van de maatstaven die u hiervoor hebt gesteld. Hoeveel cold calls, verkoopgesprekken of omzet genereerde u in de voorbije periode?
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Consultatief verkopen
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?>Als uw klanten uw product als een gebruiksgoed (commodity) beschouwen, wordt de prijs de doorslaggevende factor bij de aanschaf. Dat betekent altijd lagere marges voor het bedrijf en lagere bonussen voor de verkoper. Geen aanlokkelijk scenario. Om uw producten te onderscheiden van andere, is een consultatieve verkoop misschien een goede aanpak.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Prijsonderhandelingen: bereid u voor!
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Sales Profi endif; ?>Met onderstaande vragen kunt u zich voorbereiden op het voeren van prijsonderhandelingen.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Graag met korting!
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Sales Profi endif; ?>Zoek uit welk nut het product of de dienst voor de klant heeft en overtuig hem van het voordeel, zodat hij begrijpt dat hij zijn geld neertelt voor iets dat dat geld ook waard is.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.De krachtigste verkoopfactor bent u!
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Andries Hoitsma endif; ?>Is het u ook wel eens overkomen? Ik liet me voorlichten over een nieuw apparaat. En wat bleek? De verkoper wist niet hoe het werkte! Toen hij het apparaat eindelijk aan de praat had en ik vroeg waar die witte knop voor was, zei hij: "Dat weet ik niet, ze maken tegenwoordig zoveel toeters en bellen aan zon ding, maar volgens mij hebt u die niet echt nodig. Leest u thuis het een en ander nog maar eens na.” Natuurlijk kan ik thuis - op mijn gemak - de gebruiksaanwijzing doorlezen, maar ik wilde uitleg van hem. Denkt u dat ik het apparaat kocht? Van een verkoper die zijn eigen product niet kent?!
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Succesvol telefonisch nieuwe klanten werven (2)
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Jorrit Spruijt endif; ?>In het decembernummer is aandacht besteed aan de doelen die gelden voor een telefoongesprek met een prospect. Als vaststaat dat een prospect interessant is voor u, volgt de volgende stap: voldoende belangstelling wekken voor uw product of dienst.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Omzet accuraat voorspellen
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?> U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Behagen scheppen in behagen
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?>Voordat uw prospect gelooft dat het om zijn behoeften en wensen draait, moet u dat eerst zelf geloven. Vijf tips om dat eenvoudiger te maken.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.