SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2000/7

9 tips om u voor te bereiden op een offerte

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat u kunt doen tegen te hoge werkdruk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Klantgericht denken & doen

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Houd het hoofd koel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Blijf altijd positief denken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Het overkomt ons allemaal dat er zonder echte aanleiding een grote klant afhaakt, dat u te laat bent voor een afspraak of dat een klant waarmee u een goede verstandhouding dacht te hebben met een container klachten komt aanzetten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak het uw klant naar de zin!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Als u aan al uw klanten dezelfde service verleent, kunt u er vergif op innemen dat een aantal tevreden zal zijn en een aantal helemaal niet.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Pas op voor het kraandrijvermechanisme!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Pieken in de werkbelasting zijn gezond als ze zo nu en dan voorkomen, afgewisseld met perioden waarin u tot rust kunt komen. Bij voorkeur door routineuze klussen, of werken in een lager tempo.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Behoeften achterhalen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Van small talk naar big sales

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een aangename gesprekspartner zijn helpt u bij het werven van klanten, maar ook bij het leggen van sociale contacten. Ze met de volgende tips om small talk om in in big sales.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een andere kijk op onderhandelen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Als verkoper zult u wel eens onderhandelen. Of het nu gaat over de prijs, over tijdstippen of andere voorwaarden, het is allemaal onderhandelen. Hoe meer concurrentie u ervaart, des te meer kans dat de relatie met u wil onderhandelen. Maar hoe stevig staat u in uw schoenen? Hoe slim bent u in de onderhandeling?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Stel de juiste vragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Management

De klant het besef bij te brengen dat hij iets nodig heeft, lukt u niet door argumenteren, maar door het stellen van de juiste vragen. Met behulp van specifieke vraagvormen kunt u de werkelijke behoefte van de klant achterhalen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Welke vaardigheden hebt u nodig?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe signaleert u koopsignalen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Koopsignalen kunt u vaak waarnemen als u leert ze te herkennen. Helaas komt het nogal eens voor dat een verkoper zo op zijn eigen presentatie geconcentreerd is dat hij deze signalen - hoe duidelijk ook - over het hoofd ziet.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wensen en behoeften definiëren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Toegevoegde waarde verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Verkopen van toegevoegde waarde lijkt vaak op schieten op een bewegend doel. Waarde betekent meestal voor iedere klant iets compleet anders.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Actief luisteren is de sleutel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Actief luisteren helpt niet alleen bij het opmerken van verbale koopsignalen, maar ook bij het opvangen van non-verbale signalen die erop duiden dat de prospect geïnteresseerd is.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Dit is de voice-mail van….

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Passeer de voice mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Het gebruik van faxen, websites, e-mail, piepers en laptopcomputers maken het werk een stuk eenvoudiger. Maar ieder van deze middelen vormt ook een nieuwe uitdaging.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat voor soort vader - en verkoopleider - bent u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Aan het eind van één van zijn fantastische boeken schreef Roald Dahl: Voor alle kinderen die dit boek gelezen hebben: Als jij later groot bent en zelf kinderen hebt, herinner je dan alsjeblieft een heel belangrijk ding! Aan een alledaagse vader heb je niks. Waar een kind behoefte aan heeft en ook recht op heeft is een vader die sprankelt! Aan een alledaagse verkoper heb ik niets. Ik wil als klant gekieteld worden. Ben ik de enige? Vast niet!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak uw klanten dikker

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk & John van den Heuvel

Na een tijd van economische groei, waarin u de wind vol in de zeilen had, is het hoog tijd om de groeiende omzetten veilig te stellen. Dat kan natuurlijk door veel tijd en energie te steken in nieuwe klanten. Maar efficiënter (en goedkoper) is het om meer te verkopen aan bestaande klanten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

U bent verantwoording schuldig aan:

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Doelmatig doelen plannen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Voordat u een doel kunt bereiken, zult u eerst duidelijk voor ogen moeten hebben wat uw doel is. Gebruik de volgende tips om beter inzicht te krijgen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.