SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management juli-augustus 2006

Mobiele marketing in een zakelijke omgeving

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

In de zakelijke markt gelden andere mobiele wetten dan in de consumentenmarkt, weet Henri van Mil, managing director sales en marketing van ICT-dienstverlener LogicaCMG. Maar ook hier vergroot de mobiele telefoon de efficiency en de moderne communicatiemogelijkheden bieden kansen voor cross- en up-selling.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Weet om de behoeften van de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Om succesvol de latent aanwezige wens van de klant te vervullen, moet je zijn primaire en secundaire behoeften kennen. Maar hoe doe je dat? Het gehele proces van het benaderen en aanspreken van de klant tot het aanzetten tot de koop van een product hoort bij verkopen. En als een verkoper de klant in dit proces helpt en de klant koopt, spreken we van een actieve, geslaagde verkoop. Dan heeft de verkoper de klant succesvol beïnvloed of in zekere zin gemanipuleerd.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Nieuwe sales als aanjager van innovatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Onder de veranderende marktomstandigheden moeten salesmedewerkers veel meer doen dan puur verkopen. Sales wordt een bi-directionele instantie die voor zowel klanten als interne collegas spreekbuis en aanjager is voor nieuwe ideeën, diensten en producten. Het belang en de rol van sales nemen dus exponentieel toe.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Nationale Salesdag 2006: ruim twintig lezingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Op 18 mei stond de Rotterdamse Kuip in het teken van het verkoopvak tijdens de Nationale Salesdag 2006. Na een algemene terugblik in het vorige nummer nu nog eens specifiek aandacht voor twee lezingen: Nieuws als salesinstrument en Niet lullen maar poetsen!, een bijdrage over het doelgericht verbeteren van salesorganisaties.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het verhaal is één, de beleving is twee

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn actief in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salesaanpak. Yvo van der Pol, senior sales manager Fund Distribution bij vermogensbeheerder Robeco, weet dat je door betere klantkennis beter kunt inspelen op de echte behoeften bij de klant.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De klant helpen en grote orders scoren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Consultative selling is een filosofie: de verkoper moet de wensen van de klant vervullen en/of het probleem van de klant oplossen. Maar ook een proces, omdat de verkoper verschillende stappen moet doorlopen - vaak samen met collegas uit diverse disciplines - om tot het juiste advies en de geschikte strategie te komen. Eén en ander hangt af van de verkoopsituatie: betreft het commodities, specialties, tenders of co-makership? Het laatste artikel van een drieluik gaat over de desbetreffende selling cycles in de praktijk.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bij moderne sales hoort openheid

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Het doorbreken van traditionele geslotenheid en plaatsmaken voor moderne, effectieve openheid in de relatie met de klant. Dat is de uitdaging waarvoor Eric van der Hoeven, verkoopdirecteur van Nutricia, zich gesteld ziet. Van der Hoeven, die begin dit jaar door de vakvereniging SMA is gekozen tot Commercieel Manager van het Jaar 2005, zet niet alleen hoog in op klantrelaties, maar ziet ook het inspireren van zijn medewerkers als speerpunt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.