SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2004/7-8

6 manieren om stress te voorkomen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Management Support

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tien tips om uzelf beter te verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkoop jezelf

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Milco Aarts, journalist bij De Telegraaf

Bij Sony gaan we ervan uit dat alle producten van onze concurrenten in essentie dezelfde techniek, prijs en prestaties en mogelijkheden hebben. Het enige dat een product in de winkel onderscheidt van een ander is het design.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Vermijd onbeleefdheden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Nog eens op een rijtje wat absoluut not done is in een verkoopgesprek.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De juiste vragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonisch acquireren

Hoewel iedere verkoper het belang van vragen stellen inziet, wil dat niet zeggen dat vragen stellen altijd even gemakkelijk gaat. Valkuilen bij het stellen van vragen en hoe het wel moet.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een hogere productiviteit

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

U krijgt uw werk niet af en weet niet goed hoe u het aan moet pakken om het wel af te krijgen. Wat te doen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak plannen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.themindgym.com

Uw baan eist veel energie van u. Maar het is goed om zo af en toe uw gedachten de vrije loop te laten zodat nieuwe plannen kunnen ontstaan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Onaangename verrassingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Het kan schrikken zijn, als u ineens te maken krijgt met onaangename en onaangekondigde situaties. Wat te doen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tijd winnen voor belangrijke taken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

U bent gepromoveerd tot sales manager. Dat betekent dat u uw dagelijkse werk tot nu toe vaarwel moet zeggen. En dat betekent weer dat u moet leren delegeren. Hoe overwint u weerstanden daartegen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat u niet moet zeggen na een presentatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Presenteren, Nico de Koning

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Goedemiddag, u spreekt met…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonisch acquireren, Sales Vraagbaak

Zeker weten dat uw telefonische verkoopgesprek een concrete afspraak oplevert, weet u nooit. Maar zoals een oud spreekwoord zegt: een goed begin is het halve werk.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Word een verhalenverteller

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Bijna iedereen is dol op verhalen. Ooit waren verhalen een wezenlijk onderdeel van ons bestaan. We vertelden verhalen en maakten zo duidelijk wat we bedoelden of wilden. Verhalen vertellen is een effectief communicatiemiddel en draait om de volgende punten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bestrijd het e-mail spook

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Contour

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een overvolle e-mail postbus

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Contour

Stuurt u uw collega die tegenover u zit zelfs al een e-mail? Dan wordt het tijd voor bezinning. Keer terug naar de werkelijke wereld van de communicatie.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Beurs-ideetje

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Adformatie

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Slechte lichaamstaal

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: You are the organization

Bent u zich bewust van uw lichaamstaal naar de klant toe? Bestudeer onderstaande zes punten om uit te vinden of u een van die personen bent die zijn boodschap - en carrière - saboteert met slechte lichaamstaal.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Werk aan uw imago

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Het beeld dat de klant van u krijgt, is belangrijk. Het bepaald mede of hij met u in zee gaat of niet. Zorg dus voor een goed imago.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Foute herenmode

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Verkopers zijn mensen, maar dat zou je niet zeggen als je ze in de reclameblokken op de radio hoort. Ze hebben het over finance, over NEN-ISO-formulieren. Over leads to business, managers en totaaloplossingen. En dat zijn dan nog de woorden die je kunt thuisbrengen. En het is nog wel radioreclame. Praatjes zonder plaatjes dus, die mijn gedachten weg moeten trekken van de Amstel-vrachtauto links, het Bob-billboard rechts en die stewardess in het cabriootje achter me. Kortom, om luisteraars te laten luisteren moet je dingen zeggen die iets zeggen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klantgericht verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk en Ernst Schorfhaar, DOOR Nederland in Amersfoort

In het verkoopproces spelen twee factoren een belangrijke rol. Dat zijn de rationele factoren en de niet-zakelijke, ofwel psychologische factoren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Netwerken met succes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkopen in een tegenvallende markt, Sales Vraagbaak

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat te doen bij ontslag?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Ontslag: vele Nederlanders krijgen er de afgelopen tijd mee te maken. Wat te doen als u het slachtoffer wordt en uw biezen moet pakken?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.