SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2005/11

7 manieren om telefonisch af te sluiten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door SalesBusiness

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

E-mail: noodzakelijk kwaad?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Perfect Presentation

E-mail is onontbeerlijk geworden. Maar onhandigheid, onwetendheid, beperkingen die door een systeembeheerder opgelegd worden, of simpelweg slordigheid en snelheid zorgen (maar al) te vaak voor irritaties. In twee delen zet Sales Power voor u op een rijtje hoe het anders kan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ontspannen telefonisch acquireren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Veel verkopers ontwijken de telefoon bij het verkopen. Maar zonder afspraken geen verkoopgesprekken en zonder verkoopgesprekken geen verkoop. Hoe u ontspannen en succesvol kunt acquireren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verdrink niet in informatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Kost het u onevenredig veel tijd om informatie tot u te nemen? Enkele tips om efficiënter met informatie om te gaan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Minder willen levert u meer op

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SaM

Waarom is de dag vaak te kort om al het werk af te krijgen? Dat komt omdat we vaak te veel hooi op de vork nemen. De belangrijkste punten van tijdmanagement op een rij.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Efficiënt tijdmanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

U gaat efficiënter met uw tijd om als u tijd niet als een gegeven of als iets vanzelfsprekends ziet.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Telefonisch opvolgen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Het is niet altijd mogelijk om een presentatie of een offerte persoonlijk op te volgen. Dan is de telefoon een goed alternatief. Terwijl u een boodschap achterlaat die de prospect op een hartelijke manier uitnodigt om te reageren, houdt u op een niet-opdringerige manier contact en blijft u in the picture.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Houd contact

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een presentatie of offerte opvolgen is vaak niet het meest favoriete werk van de verkoper. Maar u moet contact onderhouden met prospects om uw verkoopdoelen te bereiken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het juiste antwoord op een klachtenbrief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zo houdt u nieuwe klanten vast:

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Meteen na de levering neemt u contact op om naar de bevindingen te vragen en te vragen of er behoefte is aan (extra) uitleg. Als deze fase verder contact oplevert, is de kans groot dat uw nieuwe klant een trouwe klant zal worden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Van nieuwe naar trouwe klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Wie veel moeite en tijd heeft gestoken in het binnenhalen van een klant, zou er ook alles aan moeten doen om die klant te behouden. Vaak gaat het echter meteen na de eerste order alweer mis. Tips om nieuwe klanten in trouwe klanten te veranderen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Eigendom van de baas of niet?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.randstad.nl

Neemt u wel eens iets mee van kantoor naar huis? Of vindt u dat het moet kunnen om een post-it blokje, een doosje paperclips van de baas thuis te hebben?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat te doen met goedbedoeld advies?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

U bent pas begonnen als verkoper. Als groentje krijgt u veel adviezen van collegas. Hoe doet u uw voordeel met al die goede raad waar u niet altijd op zit te wachten?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een nieuw product aan de man brengen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

U mag een nieuw product gaan verkopen; nu alleen nog even de klanten erbij vinden die interesse hebben.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Uitstelgedrag van de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Management

Verkopers kunnen soms te lang aarzelen en niet afsluiten. Ze zijn bang om nee te horen, beheersen de techniek niet of zitten te dicht bij de klant. Wat doet de klant om de deal uit te stellen en wat is een slimme reactie?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe goed kent u uw concurrenten?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Wellicht kent u namen van verkopers van concurrerende bedrijven. De kans is aanwezig dat u er zelfs een aantal persoonlijk kent. Maar weet u ook wat u zou moeten weten als het om het zakelijke belang van uw onderneming (en dat van uzelf) gaat? Check uw C-IQ. Beantwoord de volgende vragen met ja of nee.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Slechte verkoper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Uw spullen hebben een prijs. Minstens tien procent te duur natuurlijk. Maar iemand die zéstig procent korting eist, die scheept u af. Als u tenminste niet in de confectie zit. Maar als u paperclips, printers of peperkoek verkoopt, hecht u aan uw prijs. Zoals Peijnenburg die een tijdje terug zijn populaire 600 grams ontbijtkoek niet meer wilde leveren aan Albert Heijn, omdat Appie de koek te goedkoop in de winkels legde. Afnemer wil zijn woekermarge overeind houden. Verkoper zou er niks meer aan verdienen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Coachen in de praktijk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Van topverkoper naar coachend leidinggevende

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sjors Jochems, Focus Advisering Training Coaching in Dongen

Meer, meer en nog eens meer. Netwerkcontacten, afspraken, orders, omzet… en minder kosten. Meer winst dus! Veel bedrijven hebben de drang naar meer. Verkoopteams krijgen hogere targets opgelegd. Verkopers worden geselecteerd op de behaalde resultaten en mooie referenties. En als klap op de vuurpijl krijgt de topverkoper uit het bestaande team een promotie. Hij wordt leidinggevende en dus coach van zijn team!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Vraag uw manager om hulp

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Houd eindelijk eens je mond!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

Ook wel eens staan luisteren naar iemand op kantoor die maar praat en praat? Een van de vervelendste problemen is dat mensen vaak niet weten when to shut up. Een paar vuistregels.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.