SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2005/10

7 tips om non-verbale signalen te interpreteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geef eens een compliment

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klagende klanten aan de telefoon

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

De meeste klachten worden via de telefoon geuit. Let bij telefonische klachten op de volgende punten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De klant laten terugbellen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U spreekt een boodschap in met de vraag of de prospect terugbelt. Negen van de tien keer hoort u niets meer. Hoe krijgt u voor elkaar dat de klant wel contact opneemt?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Luisteren, een vak apart

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Om goed te kunnen verkopen, is luisteren belangrijk. Klanten nemen nu eenmaal eerder iets aan van iemand die aandachtig luistert naar hun bedoelingen en problemen en die laat blijken dat hij begrijpt waar het om gaat.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe heet die man ook al weer…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.lichaamstaal.nl

Tijdens recepties, netwerkbijeenkomsten, workshops en congressen ontmoet u vaak veel nieuwe mensen. U stelt zich aan elkaar voor, maar bent waarschijnlijk binnen een seconde de naam van de ander al weer vergeten. Tips om namen te onthouden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Doe de superservicetest

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Customer Service

Bent u voldoende servicegericht? Test uzelf. Beantwoord elke vraag met ja of nee.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Omgaan met onzekerheid

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Onrealistische verwachtingen kunnen tot gevoelens van onzekerheid en faalangst leiden. Dit zijn twee belangrijke barrières als het gaat om succesvol verkopen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Lessen voor verkopers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Iedere verkoper kan zijn verkooptechnieken aanscherpen en verbeteren. Een mens is nooit uitgeleerd. Gebruik onderstaande tips om uw kennis te verdiepen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Mensen loven: een kunst op zich

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Als u van verkoper bent gepromoveerd tot sales manager, is het belangrijk om de mensen om u heen geregeld lof toe te zwaaien, maar dat moet wel op de juiste manier gebeuren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat voor soort leider bent u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harvard Business Review

U hebt de overstap gemaakt van verkoper naar verkoopleider. Nu moet u leiding gaan geven aan een team. Iemands actielogica bepaalt of hij een goede, en wat voor soort leider hij is. Wat voor soort leider bent u?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tijd om te verkassen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Jobhoppen is uit, maar soms is het tijd om eens naar wat anders uit te kijken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe ga ik acquireren?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkopen in een tegenvallende markt, Sales Vraagbaak

Acquireren begint natuurlijk met onderzoek. Vragen als: wat weet ik al? Wat past bij ons? Wat kan ik wel en wat niet? Wat mag het kosten? Wat moet het opleveren? moeten allemaal beantwoord worden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Meer aandacht voor de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Blauw Research

De klant is ontevreden over de service van het Nederlandse bedrijfsleven. Zowel de kwaliteit als de houding van de servicemedewerkers aan de telefoon en in de winkels zijn het mikpunt van kritiek.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Vliegwielcadeau

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Ben ik een tevreden klant van InkClub? Of ben ik een ontevreden klant van InkClub?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Dos and donts

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Flexibel timemanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Frank van Marwijk, Bodycom Lichaamscommunicatie in Voorschoten

Van verkopers wordt vaak verwacht dat zij in een korte periode een bepaald aantal orders in de wacht slepen. Het is dus belangrijk dat ze handelen binnen de gestelde tijd.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Polijst uw sociale vaardigheden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoe kunt u het best omgaan met uw allermoeilijkste klanten:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Support van uw manager

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Steun van uw manager voor uw ideeën is belangrijk anders wordt het wel heel moeilijk om ze te realiseren. Maar hoe krijgt u die support?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.