SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management april 2004

Van Bommel, de schoen en het verhaal

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

Al generaties lang maken de Van Bommels kwaliteitschoenen. Kwaliteit stond altijd voorop. Totdat duidelijk werd dat je meer kunt verkopen als je ook een verhaal hebt. Van de Ted-de-Braak-show tot het Achtuurjournaal: overal kwam Frans van Bommel opdagen. Nu zijn we een generatie verder en is Van Bommel een schoen met een naam.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Iedere klant uniek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Frans Plat

Recessie, een afnemend consumentenvertrouwen en verminderde consumentenbestedingen deden de afgelopen twee jaar de druk op marketing en vooral ook sales toenemen. Verkopen werd moeiljiker en vereist steeds meer creativiteit. De efficiency en effectiviteit van marketing en verkoop moeten daarom worden verbeterd.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Werk en fun op piste SnowWorld

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Franc Coenen

Eerst over het salesplan vergaderen en vervolgens met zijn allen de piste afsuizen. Over echte sneeuw. Dat concept heeft toekomst, gelooft men bij SnowWorld in Landgraaf. De zakelijke markt is voor s werelds grootste overdekte wintersportparadijs zeer belangrijk. De succesformule luidt: je aanbod aanpassen aan wat de kalnt wil. Ofwel: continu maatwerk leveren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wittejassenimago verleden tijd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties... Steeds vaker vormen deze zaken aanleiding voor bedrijven om te kiezen voor key-account management. Toke Reijs, manager strategic accounts bij KEMA Quality in Arnhem, vertelt over de grote omslag binnen het bedrijf en de kracht van persoonlijk contact.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ga angsten bij verkopers te lijf

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jack van Minden

Haal ik mijn target? Kan ik die lastige klant tevreden stellen? Verlies ik mijn topaccount? Inderdaad, verkopers kennen angsten. Als sales manager dient u daarom in staat te zijn eenvoudige angsten bij mensen weg te nemen, voordat ze contraproductief gaan werken. Aandacht voor een Amerikaanse methode tegen angst: tien fear busters.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Betere sales door goed debiteurenbeheer

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Frans van der Geest

Soms is het slechts een cosmetische verandering op het visitekaartje: het vervangen van de aanduiding sales executive door account manager. Echter, onder invloed van de principes van customer relationship management wordt de puur op sales gerichte aanpak ook daadwerkelijk vervangen door een andere manier van werken. Een werkwijze waarbij account management, het managen van de klant, de boventoon voert.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkopen zonder verkopers aan tafel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

Jong en energiek, professioneel, enthousiast, gefocust op succes. Ruime ervaring in het verkoopvak. Zomaar enkele typeringen van Tom den Hartog, sales manager bij Fujitsu Services bv in Maarssen. En Key-Account Manager van het Jaar 2003. Zijn stellige overtuiging: "Een continue open communicatie is onontbeerlijk."

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkopen met plezier

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jeroen Geelhoed

De mate waarin verkopers plezier hebben in hun werk, heeft een positief dan wel negatief effect op de verkoopcijfers. Interessant om te zien hoe groot en meetbaar dat effect is en waaruit werkplezier in concreto bestaat. Hoe kun je dat managen? Door uit te vinden hoe verkopers zo lekker mogelijk in hun vel komen te zitten. Dan worden ze loyaler, tevredener en gemotiveerder.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Coaching, een weg zonder einde

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harrie van Heck

Hoe gaat u als sales manager om met coachen in barre tijden? Hoe vertaalt u de omzetdruk vanuit uw organisatie naar uw mensen? Managers moeten zich focussen op hun coachende rol om ook de doelstellingen op middellange termijn te kunnen halen. Maar waarom onttrekken zij zich regelmatig juist (on)bewust aan hun coachende verantwoordelijkheid? Een aantal antwoorden op vele vragen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.