SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management maart 2004

Neckermann boekt succes via internet

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Vossen

De boekbare website van Neckermann is een succes: de verkoop van reizen via internet evenaart de traditionele verkoop via de eigen Thomas Cook reisbureaus. Binnenkort zet Neckermann-eigenaar Thomas Cook Nederland een nieuw reisaanbod in de markt, te boeken via internet, de telefoon en de eigen reisbureaus.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zeggen wat je doet en doen wat je zegt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Roeland van Delzen

Een order afsluiten is één ding, het tijdig en conform specificaties leveren van wat is overeengekomen, een ander. Dat één en ander vaak genoeg niet op elkaar aansluit, behoort tot de klassieke problemen van het zakendoen. Sales en delivery kunnen echter niet los van elkaar worden gezien. De toekomst is aan het multidisciplinaire sales team.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Haken en ogen aan reorganisaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Nikè Koster

Het gaat economisch niet goed met Nederland. Als gevolg van de recessie wordt veel gereorganiseerd. Daarbij moeten alle wettelijke regels in acht worden genomen; mensen; mensen ontslaan is geen sinecure. Ook salesmensen ontspringen de dans niet, integendeel. Werkgevers kunnen hun voordeel doen met een zorgvuldige voorbereiding. En voor medewerkers valt de schade wellicht te beperken door de juiste toepassing van regels die er zijn om hen te beschermen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Succes kent vele vaders

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties... Steeds vaker vormen deze zaken aanleiding voor bedrijven om te kiezen voor key-account management. Harry Bouma, manager van het International Business Centre van Achmea, vertelt over het belang van interne coördinatie en de feitelijke onzichtbaarheid van zijn werk.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Versterk sales in crisistijd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marc Brauw & Jan Keuler

Door de economische recessie zijn winstwaarschuwingen, dalende aandelenkoersen en groeiende werkloosheid aan de orde van de dag. Evenals dalende omzetten en snijden in kosten. Hoe gaat de sales manager daarmee om? De Sales Analyses Matrix kan uitkomst bieden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Meer zaken met uw belangrijkste klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jacqueline de Block

Door fusies en overnames neemt het aantal bestaande en potentiële klanten af. Er ontstaan meer grote internationale bedrijven, die willen samenwerken met partners die hen internationaal kunnen bedienen. Uw organisatie zal in toenemende mate een afspiegeling moeten worden van die van uw belangrijkste klanten. Consultancybureau Mercuri International en de Zwitserse universiteit in St. Gallen stelden een internationaal onderzoek in naar key-account management. Op basis daarvan is een nieuw KAM-model ontwikkeld.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Van nemen naar geven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim van Dam

In weinig organisaties zijn nog pijnloze veranderingen mogelijk. De tijd van de kaasschaaf - steeds kleine veranderingen doorvoeren - voldoet niet meer om er in de concurrentiestrijd mee voorop te blijven. Hoe kunt u als manager echte doorbraken realiseren, transformaties die ertoe doen? Terwijl u weet dat de meeste medewerkers, en vaak ook de directie, niet zitten te wachten op veranderingen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tevreden klanten door tevreden personeel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

"Recessie is een kans om zaken te doen". En: "Tevreden personeel zorgt voor tevreden klanten". Twee karakteristieke uitspraken van Rob Kriek, general manager van Nashuatec Nederland. Zijn heldere visie en consequente aanpak binnen een zeer professionele salesorganisatie leverden hem de titel Commercieel Manager van het Jaar 2003 op. Kriek weet ook dat het niet meer gaat om hard selling maar om heart selling.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.