SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management januari-februari 2006

Sales manager moet leiderschap tonen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn bezig in complexe salesomgevingen. Zo ook Marijke Vos, manager organisatie en ontwikkeling bij Stater. Zij weet haar visie op de toekomst van het salesvak te koppelen aan haar dagelijkse praktijk. Stater is een volle dochter van ABN-Amro en een dienstverlenende organisatie voor financiële instellingen. Volgens Marijke Vos moet de sales manager leiderschap tonen. “Dat vond ik sterk aan de opleiding, dat leiderschap één van de modules is.”

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

ICT-specialist wordt strategische partner klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Microsoft en HP verkopen ICT-oplossingen via partners en resellers. Aangezien er nog geen opleiding was die voorzag in de behoeften van deze specifieke doelgroep, is in Nederland een nieuw instituut opgericht voor het opleiden van account managers van gecertificeerde Microsoft- en HP-partners en -resellers tot strategisch gesprekspartner: de Frontline Business School (FLBS). Het gaat niet om trainingen in productverkoop, maar om scholing van tactische en strategische vaardigheden van account managers.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ik ben geen verkoper, ik run een zaak

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Paul Franken, directeur Shibaura Europe bv heeft er plezier in om dingen zelf te doen die anderen liever uitbesteden aan specialisten. Daarbij kiest Paul Franken bij voorkeur voor onconventionele oplossingen. De directeur-eigenaar van Shibaura Europe bv in Huissen, importeur van kleine tractoren en professionele maaiers uit Japan, ontwikkelde - mede ingegeven door zijn Japanse ervaringen - een eigenzinnige kijk op het vak. “Ik ben geen verkoper, ik run een zaak”, aldus Franken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkopers selecteren met persoonlijkheidsprofiel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Goede verkopers zijn goud waard en een foute aanstelling kost veel geld en tijd. Als manager voorkom je dus liever een miskoop. Hoe maakt u nu de juiste keuze? Kennis en ervaring spelen een belangrijke rol, maar persoonlijke eigenschappen en gedragskenmerken eveneens. Een persoonlijkheidsprofiel kan een waardevolle ondersteuning zijn in het personeelsbeleid, te beginnen bij de sollicitatie. Het dwingt een organisatie om goed te definiëren waarnaar men op zoek is.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Herbalife wil resultaten op de lange termijn

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Bijna de helft van de Nederlanders is te dik. Herbalife, bekend van de briefjes onder uw ruitenwissers, doet eveneens goede zaken: prospects te over. Country manager Hans Mulder-Maters vertelt over het hoe, wat en waarom. Een netwerk van distributeurs zorgt voor de groeiende resultaten van het bedrijf. Maar het verkoopkanaal is niet het enige onderscheidende vermogen. “Herbalife is a way of life”, aldus Mulder-Maters. “Wij gaan voor resultaten op de lange termijn.”

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Smaak hoeft geen twistpunt te zijn

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

We twisten wat af over goede smaak. Zonde, vindt men bij bureau View4all, want daarmee is uiteindelijk niemand gediend. Zeker binnen het bedrijfsleven gaat het (ook) erom dat je de smaak van anderen begrijpt. En dat je erover kunt praten. Als dat moeilijk is, kan View4all de helpende hand bieden. Het adviesbureau gespecialiseerd in smaakkwesties kan diensten leveren aan ieder bedrijf dat een visuele component in zijn product heeft. Motto: geen enkele smaak is verkeerd, maar vaak is er onbegrip voor de voorkeur van een ander.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Debiteurenbeheer is relatiemanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Optimalisering van het werkkapitaal is voor elk bedrijf van belang. Eén van de opties is het verlagen van het debiteurensaldo. Dat kan door een betere afstemming tussen sales en credit management. Maar hoe moet dat dan? En wie regisseert het veranderingsproces? De sales manager kan hierin het voortouw nemen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.