SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management december 2005

Elektronische reclame moet netjes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Het ongevraagd verzenden van reclame via e-mail mag niet meer. MarktSelect, gespecialiseerd in databasebeheer en markt- dan wel doelgroepbenadering, grijpt de strengere wetgeving aan voor het lanceren van een nieuw product: Infopanel, de eerste opt in database voor het business-to-business segment. Commercieel directeur Ruud Huisman: "Zon database moet je heel zuinig en selectief gebruiken. Anders wordt het wildwest."

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ondernemer heeft tijd voor de dood

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Uitvaarten zijn in. Waar de overledene vroeger efficiënt en zonder al te veel poespas naar het hiernamaals werd geholpen, is er tegenwoordig bijna overdreven aandacht voor heel specifieke wensen van de overledene en diens nabestaanden. Vrijwel niets is te gek op de uitvaartmarkt. De dood is een commodity waar al jaren een flinke groei in zit; saleskansen te over. Marjon Klaassen, uitvaartondernemer in Zwolle, keist voor een persoonlijke aanpak. "We hebben tijd voor elkaar en luisteren naar degene die tegenover ons zit."

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

ING Bank: momenten van de waarheid

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Een eenduidige positionering van uw organisatie in de markt maakt uw doelgroep duidelijk waarom deze voor u moet kiezen om zaken te doen. Verder moet u niet alleen roepen dat u klantgericht bent, maar dat ook werkelijk zijn. Want de klant moet het ervaren. De ING Bank poitioneert zichzelf als de bank die meedenkt. Daarvoor zijn voor de meeste taken en rollen binnen de organisatie zogenoemde momenten van de waarheidin kaart gebracht en werd het daarbij gewenste gedrag benoemd. Het betreft cruciale momenten voor de (in- of externe) klant.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geloof in je ideeën, principes en doelen - Leiderschapsprincipes van Rudy Giuliani

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

In crisistijden staan de echte leiders op. Zoals Rudolph W. Giuliani, burgemeester van New York bij de terroristische aanval op zijn Twin Towers. Met zijn ideeën over effectief leiderschap heeft hij naam gemaakt als bestsellerauteur. "Het belangrijkste van leiderschap is geloven in je ideeën, principes en doelen", aldus Giuliani.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geef zorg en service die klanten verwachten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn bezig in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salesaanpak. Hans Teeuwen, area sales manager van DaimlerChrysler, vindt relatiebeheer belangrijk en research en analyse. "Je moet de aandacht, zorg en service geven die klanten verwachten. En als je in staat bent het verwachtingspatroon van de klant te overtreffen, dan komen de orders eigenlijk vanzelf", zegt hij. "We verkopen via één loket een heel scala van diensten en bijbehorende producten."

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Sales is leading in de sierteeltketen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Hoe is de positie van uw organisatie in de waardeketen waarin u opereert? Wilt u de spelers in de keten naar uw hand zetten? En hoe werkt dat dan? Een voorbeeld is de positie van sales in de waardeketen van de Nederlandse sierteeltsector. Door de eigen positie en de daarbijbehorende machtsblokken goed in kaart te brengen en mee te denken met de andere niveaus in de keten, ontstaan als vanzelf nieuwe saleskansen. De productwisseling vindt plaats via veilingen. Een unieke verkoopsituatie.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Van pure techniek naar kansrijke commercie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Stork WorkSphere is actief in gebouwgebonden technische installaties en systemen en verleent merkonafhankelijkeservice voor de werk- en verblijfsomgeving van mensen. Ruim drie jaar geleden kreeg het voormalige Stork Installatietechniek een nieuwe naam: Stork WorkSphere. En een andere strategie: de techniek staat niet meer centraal maar de werkplek van de klant. De specialisten van het bedrijf veranderden van techneuten in account managers met commerciële taken. Ze worden daarbij begeleid door fieldcoaches.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.